jans

Direktlänk till inlägg 15 juni 2022

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 15 juni 2022 07:36

Onsdag den 15/6


Igår fortsatte vi lite runt dammen och vi fick dit kanalröret.

 

Jag tror jag ska gå på med lite sprayfärg när allt är riktigt torrt så sticker inte den grå plasten ut så mycket men eljest syns det nog inte så mycket när växterna kommit upp ordentligt.


Men jag såg en sådan där vattenlekränna för barn att bygga ihop och den skulle man kunnat använda istället.

Jag ska prata med trädgårdsmästaren om att riva upp och göra om delar av bygget.

 


Inger gick till jobbet och så kom Maria förbi efter sitt jobb och lånade bilen.

PostNord kom och med ett paket och när jag såg hur han hanterade det förstår man varför det mesta är trasigt.

Han bara tippade ned det från bilen rakt ned i asfalten så det syntes hur hela paketet vek sig.

 


Så inte förvånande att även det här är skadat och förmodligen saknas det skruvar och brickor.

För hål i katrongen och skruvpåsen öppen så att det mesta låg löst där inne. Kanten på en träskiva stött och trasig med vassa flisor som stack ut.

   

Så nu har vi mejlat Zooplus om skador och att de får göra ett prisavdrag eller så går saker i retur.


När vi är klar med den här affären så kommer jag att ta bort mig/oss som kund hos dem.
Jag har även påpekat att de måste ha stadigare kartonger för så här stora saker och kattsand/kattmat som är i stora tunga säckar kan inte packas fullt i en kartong så att de väger 30 kg. Det håller inte en tunn wellpapp för utan oftast är det trasigt vid framkomst.


Men Maria tog hem och skulle pussla ihop så att hon av de två katträd åtminstone får ett helt.

Sedan får vi avvakta vad de säger från Zooplus.se


Jag satt mest ute på altanen igår, försökte se på en TV-serie men det var för ljust så jag såg inget på datorn.

Kollade på bänkskivorna till husvagnen och det får räcka med två lager lack.

    Men den trasiga listen limmade jag ihop så den har suttit klämmd i tvingar sedan igår.

 

Det var lättare att göra det när bänkskivan inte låg på plats.


Åskan gick på avstånd men ett par smällar var i närheten så att man hörde aningen buller från den.

Inget tiktigt nära.


Kollade på webbsidan och det strular för mig, nu har jag då fått rengard.one till en säker sida med låst hänglås.

Med konsekvensen att vasterslatt.se inte går att länka till eller den här bloggen som inte sägs vara säkra.

Är du på min sida och vill kolla vädersidorna får du högerklicka på länkarna och öppna i ny flik eller hålla ned CTRL när du klickar så blir det samma sak. Att bara klicka händer ingenting, i alla fall inte för mig på min dator.


Att inte bloggplatsen fått till https?


Hjälpte Anders att söka rätt på ett fönster som han ska beställa till sitt kök.


Värmde middag, ris och tonfisk-någonting och så såg jag serien här inne på datorn.

Gick tidigt isäng, redan efter 22 så låg jag mer ljudboken och har sovit skapligt.

Vaknade vid ett och kissade sedan sov jag till klockan 6 då jag steg upp.


Solen skiner med 15,4° fast det blåser idag. Och man säger spridda regnskurar.

Idag får jag se vad det blir, ska då skruva fast bänkskivorna och så städa husvagnen lite, diskbänk och spis behöver putsas upp.


Eljest en vanlig dag med fullt upp av att inte göra någonting, mer än smått här och där.


Väderstationen visar idag Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2022-06-15 08:00:15

Temperatur: 17,7 °C
Lufttryck: 1004,0 hPa och Falling
Luftfuktighet: 12 %
Vindstyrka: 2,6 m/s från NNE,
i byarna 4,1 m/s
Kyleffekt: 17,7 °C
Inne hos oss. Temp: 21,5 °C Fukt: 48 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 17,4 mm
Året: 61,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Högsta Temp:
17,7 °C
Klockan:
07:50
Högsta Temp:
23,9 °C
Klockan:
15:12
Lägsta Temp:
10,3 °C
Klockan:
03:44
Lägsta Temp:
11,8 °C
Klockan:
02:16
Högsta Lufttryck:
1004,4 hPa
Klockan:
05:34
Högsta Lufttryck:
1003,6 hPa
Klockan:
23:56
Lägsta Lufttryck:
1003,3 hPa
Klockan:
00:08
Lägsta Lufttryck:
997,7 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:16
Sol ned: 23:04
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:48 tim:min
Morgondagen: There will be 2min 12s more daylight tomorrow
Måne upp: 01:04
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 03:12

och mina morgonbilder.

          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 2 juli 08:47

Tisdag den 2/7   Idag blir det    och  till systerdotter Monika och vännen Gösta som båda blir ett år äldre idag.   och på var sitt håll i landet.   Men igår åkte vi till stan då Inger hade tid hos tandläkaren och så besiktning av bi...

Av Jan Sandström - Måndag 1 juli 08:19

Måndag den 1/7 Ny månad, nya utmaningar, mer jobb.   Men igår slet jag med att först plocka ut allt, det sista som var kvar i förrådet och sedan lade jag golvet, det blev väl sisådär. Efter det blev det skivor på sista väggen, och den blev vä...

Av Jan Sandström - Söndag 30 juni 07:09

Söndag den 30/6   Igår åkte Tomas och Alex till stan för att träffa syskon och vänner. Då passade vi på att åka till Kullar & Klang där vi åt och fikade, samtidigt.         En rulle med renkött, en liten tårtbit och så kaffe.   Vi...

Av Jan Sandström - Lördag 29 juni 07:00

Lördag den 29/6   Igår blev en produktiv och bra dag som jag är jättenöjd med. Först rensade jag skräpbrädor från spik. Sedan fixades vägen till, vattna i omgångar och så hyvla och salta och hyvla.           Så kom Peter och Erik d...

Av Jan Sandström - Fredag 28 juni 07:46

Fredag den 28/6   Igår så ordnade jag månadens räkningar innan jag följde med Tomas in till stan = Umeå Där hämtade vi upp Erik och så åkte vi till Biltema där jag handlade lite till förrådet, ned till Haga för att äta och det blev goda hamburg...

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards