jans

Alla inlägg den 13 juli 2022

Av Jan Sandström - 13 juli 2022 20:36

Torsdag den 14/7       

 

Då vi räknar med att åka iväg tidigt imorgon efter att först ha ätit frukost i husvagnen med barnbarnet Harry så får jag nog inte tid att skriva mitt inlägg, men det kommer säkert något under vår väg söderut och hoppas vi slipper "Monsterregnet" som tidningen skriver om.

Dom kan då hitta på rubriker som...

 

Nu har vi packat en del och resten bär vi ut imorgon, vatten fyllt och kylskåpet kallt.
Jag kanske skulle ta och sova där inatt.

Men vi hörs imorgon.
Och jag ska köra försiktigt, inte som...





Av Jan Sandström - 13 juli 2022 07:41

Onsdag den 13/7


Igår vaknade vi i stugan, allihopa, nåja Gunnar låg och sov efter att ha rumlat runt på natten i jakt på möss.

Men efter en förmiddag där jag mest plockade ihop saker och ting så tog vi hej då till Tomas och Sara med barn.

Fast det var Sara och Alex som skulle åka söderut, Tomas och Harry är kvar här i stan.


Men jag och Inger åt lunch, packade ihop och stängde stugan innan jag satte mig på hojen och åkte hem.

Inger och Gunnar tog bilen som var fullastad.


Det var varmt och svettigt med MC-kläderna och skönt att komma hem och ta av mig dem.

Men också skönt att åka på två hjul.


Här hemma startade jag kylskåpet i husvagnen men jag orkade inte åka och hämta mitt nya bakhjul, det blev ju ett nytt däck då dom sa att det inte gick att laga det jag kört in lagningsmassan i.

Utan det blev kaffe och plocka ihop och lägga tillbaks som man gör efter en semesterresa.

Tomas och Harry kom hem och nu ska de två bo här ett tag medan Sara och Alex är hos mormor o morfar i Söderhamn.


Det blev sill o potatis för jag o Inger och så satt vi ute, Inger påtade på i trädgården.

Det blev kväll och sängdags och efter att ha kollat att kylskåpet blivit kallare i så har jag sovit gott och tungt inatt.


Vaknade vi 6 men låg kvar en halvtimme innan jag gjorde frukost och nu sitter jag här ute på altanen mot gatan.

Men idag ska jag hämta däcket, fixa eller kolla Ingers OKQ8-kort och byta två gasoltuber. Kanske blir det nått mer förutom packa husvagnen och göra den klar då vi måste åka iväg till en begravning av en god vän och tidigare granne.


Blir det tid över kan det bli en sväng över till Anders och bistå han med ett fönsterbyte, eljest får han nog vänta till vi kommer hem igen om några dagar eller efter helgen då Inger börjat jobba igen efter sin semester.

Jag ser fram emot när hon får pension.


19.0° i skuggan men det är mest skugga nu då det är helmulet men nästan vindstilla.

Kanske kommer det nån regnskur men hoppas inte det utan det flaggas det för imorgon.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2022-07-13 08:15:14

Temperatur: 20,3 °C
Lufttryck: 1000,8 hPa och Falling
Luftfuktighet: 30 %
Vindstyrka: 1,3 m/s från SSW,
i byarna 1,4 m/s
Kyleffekt: 20,3 °C
Inne hos oss. Temp: 21,6 °C Fukt: 55 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 29,7 mm
Året: 101,7 mm

 

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Högsta Temp:
23,4 °C
Klockan:
07:09
Högsta Temp:
28,1 °C
Klockan:
11:09
Lägsta Temp:
9,5 °C
Klockan:
03:14
Lägsta Temp:
10,0 °C
Klockan:
03:18
Högsta Lufttryck:
1004,6 hPa
Klockan:
00:00
Högsta Lufttryck:
1011,0 hPa
Klockan:
01:41
Lägsta Lufttryck:
1000,8 hPa
Klockan:
08:05
Lägsta Lufttryck:
1004,4 hPa
Klockan:
23:39


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:51
Sol ned: 22:36
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 19:45 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 10s less daylight tomorrow
Måne upp: -----
Månfas:
Full moon
Moon
Måne ned: -----

och så här ser dagens bilder ut.

       


Gunnar ligger på sin favoritplats.

 


Och "Rulle" väntar på att göras i ordning.

    

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards