jans

Alla inlägg den 22 juni 2023

Av Jan Sandström - 22 juni 2023 09:07

Torsdag den 22/6


Igår ville Fonki hem efter att Emil glömde han här, eller om det var medvetet.

Men han fick sova hos oss

  och på morgonen fick han se på mommarlovs-TV medan jag fortsatte laga båten.

 


Men det kanske lyckas.

 


Men vad gör man om inte klär på sig värsta vinterkläderna och gränslar sin MC i 30-gradig värme.

Åkte in till stan och Emil var såklart ute med sin far Peter.

Men Fonki rymdes i postlådan där han satt och tittade ut och jag ringde Peter som bara var några minuter bort på väg hem.


Jag mötte dem ute på parkeringen då jag var på väg till Västerslätt och fick prata några ord med dem.

På Västerslätt alltså vid huset vi försöker sälja växer gräset så vi måste än en gång åka ned och klippa innan visningen på måndag.


Eljest såg allt fint ut förutom tomt.

Jag åkte Vännäsvägen till Brännland där jag tankade och så Kassjövägen upp mot Tavelsjö och hem till stugan.

Skönt att få klä av sig allt.


Sedan tog jag itu med att tvätta båteländet som var skitigt och fullt med alger eller vad det var.

Husvagnstvättmedel blandade jag och sprayade på och faktiskt så lossnade det mesta ganska lätt.

 

Det får bli en grundligare rengörning och så ska man väl vaxa den så är det lättare att ro.


Inger fortsätter att måla förrådet.

 


Man skulle kunna ha gavelspetsen vit, men nu har den blivit röd då vi fick fram en stege som räckte.

 


Det var en varm tryckande dag och regnväder kom och försvann innan de kom fram till oss.

Någonstans runt Vindeln eller väster om oss så upplöstes bara molnen och vi fick ingenting. Men några regnmoln drog förbi norr om oss.

Jag rensade och plockade undan i carporten, flyttade ned en gammal bokhylla som jag ställde in olja och grejor i bara för att få ordning och undan med det.


Till slut middag och det blev isterband med restpotatis och sallad.

Inger målade men satt sedan ute och läste och jag gick faktiskt in och ornade upp lite här vid min kontorsplats och hade en Netflixfilm rullande på skärmen.


Vi var trötta så lite drygt tio blev det sängen och ovanligt att Inger går isäng den tiden men som hon jobbat med målning förstår jag.

Jag har då sovit gott och kom upp först vid halv åtta. Inger låg kvar en timme till.


Idag blir det inte lika hektiskt med jobb då det äntligen ska komma regn, det behövs verkligen ute på åkrar och i landet.

Skulle bara ha fått/hunnit göra i ordning så att vattentunnan fylldes med regnvatten.

Men än regnar det inte så jag hinner kanske göra det innan vi åker in till Vindeln.

Vi behöver fylla på grejor här och så ska blommorna där ha sitt vatten.


Varmt är det med 21,9° mot norr och väderstationen visar 21,0° och 3,1--4,1 m/s från sydväst.


Morgonbilderna är så här idag.

     


Förrådet blir bra och sedan ska dörrarna bli bruna som på andra förrådet.

 


Jag måste fixa till kameran och vrida på blomman.

    

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards