jans

Alla inlägg den 26 juni 2023

Av Jan Sandström - 26 juni 2023 06:31

Måndag och den 26/6


I kväll är det visning av vårt hus, igen och jag hoppas det kommer någon som vill köpa det.

NU är det på tiden att vi blir av med det och vi slipper åka ned för att klippa gräs och annat underhåll.

 


Men igår klippte jag gräset här i stugan och klippartraktorn gick bara fint efter genomgången tidigare då jag svetsade ihop en fjäder, slipade kniven och satte in slangar i bakdäcken.

Sedan lite småjobb här, laga lite här och laga lite där. Flytta grejor hit och flytta grejor dit.

Och Inger bara målade innan vi tog bilen och åkte in till lägenheten i Vindeln.

Inger vattnade blommorna och jag passade på att duscha innan vi bar ned grejor till förrådet och tog upp dotter Marias resväska hon vill ha.


Sedan skulle vi till Skatboet i Skivsjö men det var tydligen stängd denna söndag.

Så då då svängde jag höger på E12 och vi åkte till Granö Gårdsbageri, men där var bageriet stängt så då fick det bli Granö Bekasin och där var det öppet så vi fick tag på te, kaffe och varsin kanelbulle.

 


Bron är lite läskig och tänk att en knäppskalle gav sig ut på den med en tung långtradare för några år sedan.

Laddare har de också fixat.

 


En god vän och tidigare granne på Västerslätt ringde och vi pratade bort sisådär 4 timmar, nä men det blev ganska långt samtal för att vara i min mobil.

Det var Nisse i Örebro som ringde och berättade en massa saker.

Det var ju hans fru Sigrids begravning vi fick åka ned till förra sommaren.


Nu kanske han kommer upp i augusti men det kan lika gärna bli så att vi svänger förbi han då vi mest troligt ska ned till Jönköping.
Bara det inte blir så att vi åker förbi varandra.


Nåja på väg till Granö och i Vindeln kom det lite regn men hem så var det fint väder även om regnet hängde i luften och säkert ramlade ned på sidan om och vägen var blöt på sina ställen.


Här blev det mer jobb, Inger fortsatte måla och jag lastade gräsklipparen på släpvagnen inför dagens jobb.

Middag ute och jobb ute men ganska mycket mygg så till slut gav jag upp och gick in.

Det fick bli TV och i soffan där jag fick en kelsjuk Gunnar i mitt knä.

Intressant att se om Universum som finns på SVTplay.


Det blev sängen och värkbehandling då kroppen värkte för mig men trött som jag var somnade jag och har sovit gott.

Vaknade redan vid 5 och kunde inte somna om, Gunnar låg i fönstret och halv sex steg jag upp.


Idag väntar en stadsresa men först frukost som är nästan avklarad, blogga håller jag på med och så ge mig på månadens räkningar.

Där får vi se hur det nu går när Inger också bara har sin pension, får jag det att gå ihop eller minskar vår förmögenhet?

Vi ska ju klippa gräset m.m så att det är lite finare OM det nu kommer någon som vill se på huset i eftermiddag.

Helen från Boporten har ju visning 17--18.


I övrigt ska vi ta ned Marias resväska, lämna in husvagnsdäcket och förhoppningsvis tar de ventilbytet på en gång.

Vi ska köpa lite färg till förrådet och så är det säkert något mer.


När vi kommer tillbaks hit är jag säkert slutkörd igen.


Men det ska bli en fin sommardag med skapligt varmt och inte tryckande hett.

Nu är det 14,8° utanför fönstret, på frukostplatsen 13,7° och väderstationen 14,9° och 0,7--0,7 m/s från ostnordost.


Morgonbilderna ser ut så här idag, ungefär kart över sex.

   


Dörrarna ska få mer färg och bli bruna.

          

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards