jans

Alla inlägg den 4 juli 2023

Av Jan Sandström - 4 juli 2023 20:41

Ibland sitter båda två där, som nu i kväll.
 

Av Jan Sandström - 4 juli 2023 08:45

Tisdag den 4/7 


Igår åkte vi en snabbis in till Vindeln där vi parkerade vid vår lägenhet.

Jag gick in och duschade och Inger cyklade iväg för att handla mat. Jag fick inte följa med så jag jämt tjatar om att köpa chips, jordnötter och annat   

Eljest ville jag inte följa med.


Efter att ha rengjort mig så började jag plocka i mitt kontor/verkstad/gästrum eller vad man ska kalla rummet och fick bort en del grejor, eller snarare plockade ihop och sorterade småsaker.


När Inger kom var jag också klar, blev alltså klar och vi åkte tillbaks till stugan.

Lunch och så lite tillsyn här ute på tomten innan det började regna och jag fortsatte städa här inne i mitt kontor/verkstad/gästrum eller vad man ska kalla rummet.

Nu skulle sängen vara renplockad och det blev den, Inger bäddade rent och gjorde i ordning för vi väntade gäster.


Sonen Tomas med sin son Harry skulle komma men det skulle dröja för dom gjorde stopp hos sonen Anders som bor söder om Umeå och där skulle de få äta middag.

Så vi åt vår middag själva och det blev hör och häpna RESTER.

Det blev kaslern m.m från söndagsmiddan vi åt och igår faktiskt inne i rummet och TV där vi såg ett avsnitt på Happy Walley.

Nu sänds ju säsong 3 på SVTplay.


Efter mat och TV blev det fortsatt rensa på mitt skrivbord och till slut så kom barnen.

Lite prat och annat innan lillgrabben skulle isäng och lite senare passade även jag på att göra tidig kväll.


Boporten har gjort lite mer reklam för vårt hus och på Instagram ser det ut så här.

 


Några sidor på min bok The Martian eller Ensam på Mars så släckte jag och har sovit riktigt gott.


Vaknat ett par gånger under natten men klockan 7 steg jag upp.

Inger har vaknat och sitter ute men Tomas och Harry har jag inte sett till ännu.


Idag vet jag inget om vad det blir men får jag tid ska jag försöka ge mig på att borra dit ventilationsröret i varmförrådet.

    Det ska gå från krypgrunden och upp för att ventilera och få in lite svalare luft kring min NAS som står där tillsammans med annat och ger värme. Det blir lite för varmt när solen ligger mot den väggen på eftermiddan.


Men idag behövs ingen kyla där, bara 20.3° där inne och under huset 10.9°, men ute är det 12,9° 

Väderstationen visar 13,5° och 0,7--2,7 m/s från västsydväst.


Morgonbilderna ser ut så här idag.

             

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards