jans

Alla inlägg den 9 juli 2023

Av Jan Sandström - 9 juli 2023 07:58

Söndag den 9/7


Igår tog vi barnbarnen och åkte ned till Överrödå byastuga där det var loppis, och massor av grejor.

Jag fick begränsa mitt köpande så det blev ett litet etui med Hilti betongborrar, två vinklade vattenventiler typ ballofix och så ett enkelt vägguttag.

Barnen fick köpa varsin liten grej.


När vi gick ut till bilen började det störtregna så det blev ingen äventyrsbana i skogen utan vi åkte i ösregn ned till Kullar och Klang där vi först kollade igenom loppisdelen, det fanns något jag gillade men lite för mörkt sa Inger, de små köpte varsin liten leksak för 5:-/st och sedan fick de en bulle som någon tidigare tappat på marken, den matade de hönan med 6 små kycklingar med.

Sedan blev det fika till oss alla inne i logen för det regnade och åskan gick lite runt omkring


Det sprack upp och blev sol så vi åkte hem till stugan igen. Barnbarnen lekte och stökade till på hel tomten och jag tog itu med ventilation i varmförrådet.

 


Det blev en ventil i dörren som släpper ut varm luft.

 


Och mäklarens annons har besökare, igår blev det jämt antal och senare några till.

 


Eld under "grytan" och så åt vi middag innan de små fick rasa av sig i badet, tror det var blötare utanför än i badtunnan.

Barnprogram på TV och kvällsfika innan det blev sängen.


Då de ligger inne i kontoret/gästrummet så satt jag i soffan och en gammal Engelsk film från Netflix men jag orkade inte se den klart utan jag gick isäng.


Har sovit ganska bra inatt så straxt innan 7 var jag uppe och så kom Gunnar in.

Han fick en skinkskiva då vi gosade i soffan innan jag tog itu med morgonrutiner, tvätta och raka.

Klädde på mig och tog frukosten med mig hit ut och Gunnar åt nästan upp min ost.

Sedan gick han ut men kom tillbaks med svalor bakom sig, de gillar inte katter så han kanske fick ett nyp i svansen.


Inger kom ut och det luktade gott från hennes macka.

 


Solen skiner men det är lätta molnslöjor på himlen och aningen blåst men det kan bli som igår, regn och åska men det är myskígt det också.

Eljest vet jag inte vad det blir idag.


16.2° ute mot norr men jag har inte väderstationen i datorn nu när jag sitter här ute på altanen och skriver.

Men det är nog något liknande gårdagens data.

Det regnade mycket men bara nere i byn, här fick vi senare på kvällen runt 4 m.m. 

 

Morgonbilderna ser ut så här idag.

       


Svalorna flyger omkring och tar mygg så då bjuder jag bå hyran.

      

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards