jans

Alla inlägg den 13 juli 2023

Av Jan Sandström - 13 juli 2023 09:10

Torsdag den 13/7


Här händer det alltid en massa saker. Aldrig får man sitta i lugn och ro och bara sova, dricka kaffe (fast inte samtidigt) och lösa korsord.

I alla fall inte mer än ett par timmar per dag.


Igår ringde jag Carstedts bilverkstad, min mekaniker var på semester men det finns ersättare.

Han rådde mig att ringa assistans och ta en bärgare för växellådan kan ta stryk om jag kör, fast det tror jag inte var så allvarligt.

Men problemet var att körde jag kunde jag bli stående mitt i en rondell eller efter vägen.


Så vi skulle till Vindeln och handla och hämta några saker från frysen och Tomas elbil står här så den fick vi låna.

En snabbutbildning och så åkte vi iväg och kom fram och uträttade ärenden och tillbaks hit utan att ha fått eltorsk (modern soppatorsk)   


Här ringde jag vägassistans och det var inga problem, de skickade en bärgare direkt.

En stund senare dök den upp.

         


Inger och barnen tittade på från utsikten.

 


Hej då bilen, vi kanske ses nån gång.

 


Nu står den där inne i Umeå och väntar på undersökningen.

 


Vi tog en promenad över till granngrannen och hälsade på de här "skönheterna".

 


De har kalkoner och tjejen i sällskapet är en snäll pippi som vi fick klappa.

 


Efter kalkonerna fick de små äta pizza och sedan bada i tunnan.

Vi gamlingar fick nöja oss med sill o potäter.     

Efter att ha blött ner hela tomten och nästan tömt tunna blev det TV och sedan sängen för barnbarnen.

Föräldrarna var hos vänner på kalas.

Jag tog ned en webbkamera och satte vid matskålen vid gäststugan för att se vem som åt av maten.


Jag satt sedan och såg på Ett herrans liv (engelskaMonty Python's Life of Brian, även Life of Brian)

Samtidigt hade jag plattan med webbkameran och så kom Sotis och år.

 

Nästan tre dygn på vift ute i skogen och vi tror att det var Anders katt Lycka som skrämde han.

Hon är lite gåpåig av sig.


Men han spetsade öronen och såg sig om för att sedan smyga in genom dörren som var på glänt.

Senare på natten kom husse o matte hem, då var han ute igen men kom då de ropade på han.

Så nu vet han var han bor och hittar i området.


Jag hade grymt ont i höger knä och händerna men har ändå fått sova gott inatt.

½8 blev det morgon för oss och nu har de andra också vaknat.

Jag ska undersöka om en hyrbil för den jag får från assistans är två dagar men bara under en reparation, inte före som nu till måndag då jag ska ringa min egen mekaniker.


Men idag vet jag inte vad som händer.

Det ska då bli varmt och det är varmt.

Upp halv åtta och duscha ute.

22.1° ute bakom stugan och väderstationen visar nog lite mer.

Svag vind som är ostlig.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

 

 

Den här ska jag flytta tillbaks till utsikten eller kanske hitta nån annan placering.

            

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards