jans

Alla inlägg den 15 juli 2023

Av Jan Sandström - 15 juli 2023 09:11

Lördag den 15/7

Ja då har jag bott här i stugan i tre månader och Inger pensionär lika länge.


Men igår så åkte jag och Tomas ned till svåger och morbror P-G för att hämta min lånebil.

Lois var också där och de höll på att förbereda för familjedagen i Tavelsjö som är vid Kyrkan och Prästgården mellan 11 och 15 idag.

Lois startade en av sina traktorer och ljudet var lite mysigt.

 

Han har samlat på sig en hel del maskiner nu.

Du får göra ett besök där idag så kanske vi ses, vi ska dit med barnbarnen.


Men efter att ha hämtat bilen och jag kört hem den till Rengård sååt vi lunch innan Tomas o Sara tog bilen till Vindeln där de skulle vara och ligga i vår lägenhet.


Vi tog deras elbil ned till Rödåsel och jag gick in på Rödå Antik där jag pratade bort en stund med ägarinnan.

Då hann Inger och barnen gå iväg upp till äventyrsbanan, jag gick sedan en "genväg" uppför en brant och kunde senare möta dem ute i skogen.

Barnen blev förvånade att jag kom från andra hållet.

Efter lek och klättrande, inte jag och farmor då utan barnen så blev det lite tilltugg och de sprang iväg igen.

Jag väntade och väntade men ingen kom.

 


Så jag började gå sakta vägen tillbaks ned till byn igen, fick mess av stuggrannen att han hittat ett halsband med GPS på sin gräsmatta. Nu var katten borta men halsbandet kvar.

Fast nu hittar katten här och vet var den har sin mat m.m


Hämtade bilen och körde lite närmare nedfarten så att barnen fick ett par hundra meter kortare att gå och så tillbaks hit hem.

Jag förstår inte var de får sin energi ifrån för trilskas med maten för de också.


Mess på Facebook om stödhjul och jag tipsade om det jag har på min vagn. Ett långt och brett hjul.

 


De små var trötta men kämpade för att få se ännu ett avsnitt på det där barnprogrammet men till slut fick Inger dem isäng.

Jag gjorde i ordning kattmat och ställde upp dörren på gäststugan så att Sotis kan komma in där nu när de stora är borta och de små sover uppe hos oss.


Jag började på en film jag börjat på tidigare men somnade nog tidvis, kanske därför jag tidigare inte heller så filmen till slutet.

Gick isäng och läste några sidor innan jag släckte och har sovit skapligt gott.


Upp och sitter nu här ute, inte så varmt idag men 16°, nu har det stigit till 17.3° mot norr.

Ingen väderstation här ute på altanen men det blåser nån nordvästvind.


Morgonbilderna ser ut så här.

   


Jag undrar om hon ligger och ruvar nu.

     


Inget från Vindeln idag men så här ser det ut från toaletten.

 


Men här är då himlen blå.

 

  

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards