jans

Alla inlägg den 17 juli 2023

Av Jan Sandström - 17 juli 2023 08:34

Måndag den 17/7


Igår var vi barnfria, en stund så vi tog lånebilen och åkte ned till Rödå Antik där vi gick runt och kollade men hittade inget som vi behövde.

Därefter åkte vi ned till Vännäsby, över älven och tillbaks motströms till Café Alice där det blev gott.

 


Räkmacka, te och kaffe och så en Budapestbakelse vi delade på.

Inger gillade sin tekopp och med mobilen hittade vi var man kunde köpa dem, faktiskt inte så dyra men

 

efteråt pratade vi med personalen och de berättade att många har tagit med sig koppar därifrån, en massa har bara försvunnit av dessa och andra som de köpt på loppisar alltså blandad kompott.

Hur lågt kan man som kund sjunka,  väldigt långt ned verkar det som.   


Efter det och regnet som skvalade där ute åkte vi grusvägen upp till Rödåsel och tillbaks hit till Rengård.

Här blev det mer te och kaffe ute på altanen under tak, det blåste och regnade men ändå inte så kallt.

Jag läste min bok och Inger hade sällskap.

 


Men Gunnar förstod inte vitsen med plattan och vad hon gjorde.

 


Tomas ringde och sa att de var på väg hem efter en dag hos broder Anders, men regn och rusk och inne tillsammans med katt och hund var inte bra för Tomas allergi så det blev kortare än de räknat med hos han.


Här blev det middag men vi åt inne, sydlig vind så regnet blåste in på altanen.

Efteråt grillade Inger korv då hon gjort eld i kaminen.


Lite TV och så sängdags och jag såg ett gammalt avsnitt av Star Trek DS9 där små gröna män hamnar på jorden 1947.

Lite komiskt och mysigt avsnitt.


Sedan sängdags och efter lite läsning har jag faktiskt sovit gott.

Vaknade och stag upp straxt innan 7, lite högt blodsocker och lite för stark dragningskraft från marken.

Vågen visade lite mer men god mat under gårdagen skyller jag allt på.


Idag ska vi säkert göra någonting, det brukar bli så.

Har försökt ringa Stefan på Carstedts men han är upptagen och förhoppningsvis ligger han under min bil just nu.

Hoppas kan man ju alltid.


Inger regn ute och inte heller inne, men mulet och det ser ut att blåsa.

Det är ändå 17.3° ute mot norr, Mulet men det är lite blå himmel så nu kanske det lättar lite fast imorgon tisdag ska det regna mer.

Men regn behövs och kanske skönare än att ha +45° som de har i södra Europa.

 

Morgonbilderna ser ut så här och nu kom solen fram en liten stund.

                

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards