jans

Alla inlägg den 18 juli 2023

Av Jan Sandström - 18 juli 2023 08:13

Tisdag den 18/7


Igår regnade det, tanken var att jag skulle ut och klippa gräset men det blev ingenting gjort av det.

Först de små hemma och då skulle jag...
Nåja de var på väg till stan och jag skulle ha orsakat problem med det om jag körde gräsklipparen som varit roligare att titta på än sitta i bilen.

Så jag avvaktade och när de åkte så kom regnet.


Jag försökte ringa Stefan på Carstedts och till slut fick jag tag på han, bilen stod redan inne på verkstan och han skulle försöka hinna med att titta på den.

Men ensam som han var där och säkert en hel del jobb första dagen efter semestern så...

I alla fall fanns det två felmöjligheter, huvudbronscylindern eller slavcylindern som satt inne i växellådan.

Den senare skulle det ta tid att fixa men alla möjliga delar hade de hemma.


Vi satt en hel del ute på altanen och så ringde ersättningsmäklaren och hade ett par som ville titta på huset, vilket de gärna fick göra och jag hade inget larm på.


Så kom Anders och de andra var redan här, Inger bakade tårta för vi skulle fira Alex på namnsdagen.

Inget vi egentligen firat men med tvillingar är det roligt att få ha en egen dag.


Det blev fika och vi satt inne, då fick jag SMS om att bilen var lagad och huvudcylindern var bytt.

Kostade inte ens 6000:- men det blev så att Tomas och Sara åkte till stan och jag åkte med och på vägen ringde mäklare Helen och berättade att de som tittat var intresserade och skulle ha ett bankmöte den 1/8 men hon tyckte det var långt bort och skulle prata själv med banken.

Bara att hålla mina onda tummar om att det nu blir något men det är fler som vill titta så det ska hållas en visning till i veckan.


Hämtade bilen och pratade lite med en där på Carstedts om elhybrider och annat.

 


Det blir den övre OM det blir bilbyte någon gång, eller något annat fabrikat.

Den nedre är för stor och dyr men jag fotade för att få regnummer och ska kolla vad jag skulle få dra bakom en sådan.

 


Med nyckeln i fickan åkte jag ned till huset på Västerslätt där det såg fint ut, men lätt att plocka jordgubbarna, det fanns två minismå som var röda.

Någon kanske har plockat gubbarna och det får de göra, vi har ju gett grannarna lov att plocka från landet.

Tittade på grannens hus och såg att deras gräsklippare parkerat lite galet, halvvägs upp på en stege.

Det var stegen till hoppmattan som ramlat ned och där stod roboten, lyfte ned den och knappade in koden så den startade om.

Sedan bilen tillbaks hit till Rengård.


Här satt farmor, de små och Anders och åt middag så jag fick även mat innan Anders åkte.

Vi andra gick in och barnen såg på TV.


Senare gick de isäng, föräldrarna kom hem, jag och Inger såg ett avsnitt på Happy Wally 

Nu har vi bara det sjätte och sista avsnittet på säsong 3 kvar.

Ska han kunna mörda henne eller inte?


Det blev sängen och boken och jag har sovit gott inatt.


Vaknade sju, Gunnar kom in och ute REGNADE det.

Nu är det bara Harry och mamma Sara som fortfarande sover, eller jag tror hon sover men vet ju inte vad som sker ute i gäststugan.

Harry sover då här i mitt kontor/gästrum.


De andra sitter ute men jag här i soffan och har det varmt och skönt.

Vad det planeras för idag vet jag inte men något blir det väl.


12.9° ute och tidigare kom det 3 m.m regn men vindstilla så säkert ganska skönt ute på altanen.

 

Morgonbilderna ser ut så här idag.

                

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards