jans

Alla inlägg den 19 juli 2023

Av Jan Sandström - 19 juli 2023 08:51

Onsdag den 19/7

Idag har Sara namnsdag så   sonhustru säger vi.


Men igår så tog vi barnbarnen med oss och åkte till Bindeln, Inger handlade lite på Coop och sedan lämnade vi henne på ICA, till Systemet där det blev några öl och de små väntade i bilen innan vi åkte till lägenheten.

Direkt hittade de legoskåpet men det är ju inte första besöket där.


Fram med termosar och koka vatten, Inger kom och det kokades choklad innan vi drog iväg till andra sidan älven.

Jag plockade fram och eld gjordes med Harry och Alex hjälp, sedan gick de andra på utflykt.

 


Duken glömde vi ta med men man tar vad man har, det blev plastkassen vi hade veden i.

Inte lätt att tappa bort Alex i sin härliga overall.

 


Efter fika och grillad korv med bröd åkte vi hem till Rengård igen.

Lek och stök innan det blev middag och sedan bad i tunnan för Tomas och barnen.

En nästan vanlig kväll med TV och så åt de små ännu mer korv med bröd, var stoppar de allt men de gör av med en massa energi också så som de höll på i badtunnan.

Gunnar hade tappat sitt halsband upptäckte Inger så jag bad barnbarnen leta efter det.

Alex lade sig på knä och kikade i en sprina och sa att där ligger det.

Jag tror hon ska få köpa en trisslott.


Inger fick med möda upp det, klockan var för stor för springorna i trallgolvet men en var lite större så där gick det.

Tomas tog med barnen så att inatt har de sovit på loftet i gäststugan och jag fick träffa Sotis som kommit in.


Vi gamlingar såg så småningom sista avsnittet på Happy Walley.

Sedan blev det sängen och jag sov gott förutom då den där flugan hela tiden skulle in i öronen.

Men han själv fick en T-tröja i huvudet och sedan besöker han inte mig mer.


Har haft värk och har värk och det visar även vågen som gått upp en del.

Men vi låg ända till åtta då det blev morgon, idag blev det dusch utomhus, det var ju ändå nästan 16° på väderstationen och nästan vindstilla.


Nu visar bakom stugan 15.9° och väderstationen 13,3° och 1,4 till 3,1 m/s från västnordväst.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

           


Mamma svala kom tillbaks och ligger i boet. Örnungen i Norge växer och har börjat få fjädrar, skuttar omkring och leker med pinnar.

    

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards