jans

Alla inlägg den 20 juli 2023

Av Jan Sandström - 20 juli 2023 08:25

Torsdag den 20/7


Igår var vi barnbarnslösa några timmar så jag körde gräsklipparen och fick ihop en bra hög med gräsklipp till Inger.

Inger körde lilla klipparen och tog lite finare runt kanter och buskar.


Sedan lite annat jobb innan jag duschade av mig igen, det blev ju en riktig dusch ute igår morse.

Kaffe och lite vila innan Tomas med fru och barn kom.

Deras katt hade inte rört sig på många timmar enligt det GPS den har men Tomas lockade hem den utan halsband så nu ligger den där grejen ute i skogen.

Jag skulle prata med dem och var beredd men likt förbaskat smet katten ut igen, tursamt fick Tomas hem den igen.

 

Han gick och letade där halsbandet låg och sände men hittade inte igen den så den kanske är borta men vi får göra ett nytt försök att hitta igen den.


Det blev en lugn kväll och alla yngre ligger i gäststugan

Jag såg en actionfilm på Netflix som heter Nobody innan det blev sängen även för mig.


Har sovit gott och Gunnar kom in och låg på fönsterbänken inatt.

Klockan 7 steg jag upp och gjorde morgon, en halvtimme senare väckte jag Inger som sitter ute med Gunnar i knät.


Idag ska ungfamiljen åka iväg igen och Inger har sin grönskaksodling att ta hand om. Jag har väl mina förråd som jag måste greja i.

Det kanske blir bättre under tak än ute då det flaggas för EV. regn, det kan bli lite eller mycke eller ingenting.


Nu 14.8° ute mot norr och väderstationen visar 12,0° och 0,3--1,7 m/s från ostsydost

 

Morgonbilderna ser ut så här.

             

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards