jans

Alla inlägg den 22 juli 2023

Av Jan Sandström - 22 juli 2023 07:43

Lördag den 22/7


Igår försökte jag pumpa upp framdäcket på bilen, det gick inte utan det pyste ut ganska fort.

 

Så inget litet hål utan aningen större men jag fick in luft så att det höll bilen uppe och lättare att få in domkraften.


Bytte och lade på ett vinterdäck, kör ju dubbfritt så det fungerar.

Kaffe och så åkte jag till Nymans i Vindeln som tog emot och skulle skicka SMS när det var klart.

Hem igen och så lite pyssel innan fler barn dök upp.


Emil med föräldrarna Peter och Anna kom, sedan dök Erik upp med sin nyinköpta kajak i en väska i bagaget.

Ja det var en hopfällbar sak som gick att fälla ut och göra "sjöduglig".

Tomas och Sara kom också förbi en liten stund.


Så fick jag SMS om klart däck så jag åkte iväg, hämtade och pratade lite däck innan jag åkte hem igen 350:- fattigare.

Men det var det värt, på stugvägen mötte jag Erik och Peter som skulle ned till Hundsjön och testa kajak och den flöt faktiskt och det där paketet såg nu ut som en kajak om än lite kantigare.


Här hemma badade barnbarnen så det stänkte.

Mer våfflor med grädde och jordgubbar gick det ned hos barnbarn och mig.


Barn-TV från SVTplay och Netflix innan det blev en tidig kväll för övertrötta småttingar.

Även slutkörd farmor Inger gick isäng och jag såg lite film innan även jag gick till gäststugan och lade mig.

Dörren öppen då nu Sotis var ute och blötmat i matskålen, men då kom Gunnar in och åt upp den.

Fyllde på med mer mat som Sotis skulle få men har en aning om att Gunnar kom in till mig under natten.


Har sovit gott och vaknade halv sju då jag steg upp, mycket kattmat var uppätet, även torrfoder så jag tror att Sotis varit inne, kanske han rent utav låg och sov under någon säng, det kollade jag inte efter om. Eller så är han ute igen.

De har det skönt här katterna på sommar kollo, fast Gunnar bor ju här på heltid nu.


Jo jag tror att det kan vara ungar i svalboet, det såg ut som att hon matade en liten näbb igår men kameran sitter ju så att man inte ser ned i boet.


Regnade gjorde det även av och till igår så det blev ingen tur ut i skogen för att leta den tappade GPSen.


Idag är det löpning på schemat, Rödå runt och vi har anmält de små att springa 1 km.

 

Jag orkar då inte det men farmor kanske hänger med dem.

Mest en kul grej för småttingarna.

Tyvärr verkar det som att det ska komma regn idag så vi får väl se hur det blir med allt.


Just nu 8:13 är det 14.4° mot norr.

I stort sett vindstilla för flaggorna rör sig bara lite lite.

Morgonbilderna ser ut så här.

           

Jag såg att hon återvände till boet när jag tog bilden ovanför genom fönstret.

    

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards