jans

Alla inlägg den 24 juli 2023

Av Jan Sandström - 24 juli 2023 12:12

Måndag den 24/7


Igår provstartade jag byggsågen jag mekat med tidigare, men den gick bara i typ 3 sekunder innan den gick trögt.

Så skruva vidare och motorn gick trögt.

Till slut så tog jag isär elmotorn och den var inte fin invändigt, svartbränd och plast hade smält.

Så jag skruvade vidare och sorterade upp den i metall och plast och el. Lite el behöll jag som strömbrytaren m.m

Jag hann även med att jobba på egen hand.

 

Svårt att själv fota höger tumme med mobilen.


Barnbarnen lekte och dagen gick, eld i tunnan där jag tömt kaminen på aska.

Tomas med familj hade varit i stan hos syskon och så kom de hem.

Middag här inne och så blev det bad för de små.


Katten Sotis som nu varit ute ett par dagar lyckades Tomas locka fram och så stängdes han in i gäststugan.

Kvällen förflöt och Internet dog.

Till slut blev vi ensamma här och jag såg lite film, början på en i alla fall innan jag gick isäng.


Har sovit skapligt gott och ända till halv åtta.

Var på väg upp redan vid sex men låg kvar.


Frukost utan tidning för den går inte att läsa i mobilen.

Internet kom och gick och det var en jordfelsbrytare som löste ut och drabbade många byar.


Jag var orolig för att katten skulle smita ut men det lyckades med att packa och hålla katten inne.

Nu har ungfamiljen åkt iväg söderut och vi är ensamma i ett tomt hus, skönt och samtidigt lite tråkigt.


Vi plockar ihop leksaker och Inger har redan hittat en kvarglömd liten sak men den tror jag inte de saknar.

En kula/figur av det de fick i Rödåsel i lördags.


Det har småregnat men nu uppehåll.

Ska äta lunch om en stund, det vanliga fil och hårdbröd OM vi nu har nått fil, eljest blir det rester för det finns det efter måltiderna.


16.2° utanför fönstret och väderstationen visar 16,6°, 9,3 mm regn senaste 24 timmarna och 0,3--0,7 m/s från nordväst.

Det har blivit lite fuktvarmt ute och inne.

 

Morgon, eller bilder nu lite efter halv tolv ser ut så här och vi har då minst två ungar i svalboet.

              

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards