jans

Alla inlägg den 30 juli 2023

Av Jan Sandström - 30 juli 2023 08:23

Söndag den 30/7


Igår satt jag här på förmiddan och flyttade siffror, jag har nått fel i en kalkyl jag kör.


En snabb lunch innan vi åkte söderut till en tidigare jobbarkompis och man i deras stuga.

Ett fint ställe vid sjö men ack så jobbigt att gå ned med kaffekoppen på morgonen.

       

Det är brantare än det ser ut på bilderna.


Efter några timmar där vi tittat på stugan och en massa prat på verandan så tackade vi för oss och åkte till Vännäsby där jag lastade en domkraft för att lyfta hus.

Vi tror då att den är till det och jag ska testa att lyfta lite på förrådet för att räta till hörnstenarna.

Kanske orkar den eller så inte. Jag tror jag måsta ha garagedomkraften eller en kraftigare pelardomkraft.


Lite prat och vi åkte hem till Rengård igen där det efter en stund på altanen blev blomkålssoppa, nykokt så inga rester igår.   


Datorn och så en film, gammal engelsk film från Netflix.

Carry on Nurse eller Nu tar vi tempen som de fantasifullt döpt den till på svenska.

Det är en hel serie med Carry on-filmer.


Gick isäng och har sovit gott, skaffat elbil har jag gjort, en folkabuss  

Men bara i drömmens värld då men det kanske var en sanndröm.

Mejl eller mess till musikern Jakob Algesten om att vi kommer och fikar, idag och jo vi är välkommna och de är hemma eller vid Storudden i Gravmark.

Jakob och Lovisa är ju grannar på Västerslätt där vi fortfarande har huset som vi inte får sålt.

Det ser ut att kunna bli en MC-tur tvärs över lanne, alltså på grusvägar eller så åker vi via stan och lämnar mina skor där, de som jag nu har en trolig köpare till.

    Kan ställa dem på altanen så kan han prova och köpa om han vill.

Eljest blir det ju till PMU det hamnar.


Fint väder eller skapligt ska det bli idag enligt tidigare prognosermed 21° och halvklart.


Nu har vi 14.9° och halvklart och väderstationen visar 15,9° och 1,4--2,0 m/s från västsydväst.

 

Morgonbilderna ser ut så här och nu är svalungarna stora så de nästan inte ryms i boet. Ändå ska mamman ned i det också så då har de det varmt och mysigt under magen på hon.

                  

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards