jans

Alla inlägg den 31 juli 2023

Av Jan Sandström - 31 juli 2023 08:49

Måndag den 31/7 och ny vecka.

Även sista dagen på juli månad.


Och huset blev inte sålt den här månaden heller men tids nog händer det nog.


Igår grejade vi på lite här hemma, jag tvättade hojen, spolade av den men rutan tvättades och vaxades så den blev ren och fin.

Vid 12-tiden åkte vi iväg och ned till stan där jag lämnade ett par skor i en kartong på altanen mot gatan.

Mess till en ev. köpare och så åkte vi vidare väg 364 uppåt med en liten avstickare till en tidigare jobbarkompis till Inger och de var hemma men höll just på att gränsla deras hoj för att åka till just Storudden (populärt ställe) så prat i 3 minuter innan vi drog vidare, genom Storliden och Bullmark till Gravmark (många byanamn som slutar på mark) där vi träffade stadsgrannarna Algesten. Jakob och Lovisa.

Jakob är en musiker och finns på nätet med bl.a låten Västerslätt.

Vi fick träffa dem och dottern i deras stuga och dricka lite läsk i skuggan bakom förrådet, prata och klappa katten Lillan.


Sedan åkte vi vidare till Storudden Café där det blev släktträff, oplanerad sådan.

Ingers syskon och en del kusiner var eller kom dit, även gamla jobbarkompisar till Inger var där bl.a paret Klüft som nu blivit några år äldre.

Jag kom överens med att vi ska åka och hälsa på dem senare i augusti.


Vi hade fint väder och åt varsin smörgås men delade på en fransk våffla till te och kaffe.

Billigt var det också förutom gott.

Inger fick då prata och det gjorde nog även jag innan vi först vid fem åkte vi hemåt men någon palt fick jag inte köpa och äta.  

På grusvägar över landet hem till Rengård och här blev det inte mer gjort annat än sitta ute på altanen.


Inte heller blev det någon åska igår, inte mer än två pling i mobilen då det blixtrade nån mil bort men det varken såg eller hörde vi.

Middag och den vanliga menyn, rester men gott och mätt blev jag.


Senare gick jag in och det blev en actionfilm från Netflix.

Sedan sängen och en stund med boken.

Har sovit gott inatt så 7 var jag uppe igen och blodsockertest m.m innan toabestyr med dusch,


Ute var det 16° men jag duschade inne, orkade inte gå ut.

 Nu 19.4° utanför fönstret och väderstationen visar 19,1°, 1,7--2,7 m/s från OSO = ostsydost

Det flaggas för regn idag, kanske regn men någon åskskur kan det mycket väl bli så jag ska passa på att greja lite ute.

 

Morgonbilderna ser ut så här och svalungarna växer, de har börjat få fjädrar ochhungriga hela tiden så föräldrarna flyger omkring och fångar ohyra som blir min hyra för boet inne i carporten.

               

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards