jans

Direktlänk till inlägg 3 juni 2024

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - Måndag 3 juni 07:45

Måndag den 3/6


Igår skulle jag ju försöka få dit förrådsdörren eller åtminstone få klart förstärkningen under tröskeln då dörren både hamnar högre och längre ut.

Men, tja som vanligt är jag inte som Sickan, eller jag kanske är det för hans planer som är timade och klara... brukar väl inte heller fungera fullt ut.

Jag hann aldrig till dörren för först skulle jag "bara" kolla på och få igång jordfräsen.

Det sket sig fullständigt, Jag skruvade isär och ihop och vet inte hur många gånger jag testade olika saker.

Med startgas så tände den en gång och för att göra en historia kortare så suger den nog inte bränsle.

Häller jag bensin direkt i luftintaget går motorn några sekunder innan den dör.


Kameran är bra att ha när man inte ser direkt med ögat under saker men här såg det bra ut, Det är vattendroppar då jag spolat bort en massa skit, men det blev inte bättre av det.

 


Men den är så jäkligt byggd att jag inte kommer åt allt. Men än har jag inte gett upp.

Under förmiddan gick jag ju in i datorn och kollade bl.a på begagnade fräsar.

Och hittade en fin till riktigt bra pris men tyvärr långt bort, allt för långt bort för att bli aktuell, Nere vid Uppsala. och nått ställe som heter Gimo. GPS: 60.17111589320167, 18.17981560619295

Såg att jag faktiskt kört förbi där flera gånger under åren då vi varit ute och ränt.


Så i alla fall behövde inte Anders komma och köra potatislandet och jag gjorde in mina händer så fingrarna värkte lite mer än vanligt.


En skön dusch ute bakom stugan och så kom Erik förbi och han hade ett enkelt problem med bilen, det saknades 4 skruvar på motorn så vi hämtade i förrådet och satte dit dem som senaste servicen missat. 

Lite prat och kaffe och så bistå Inger i förberedandet till festen vi skulle ha. 


Gästerna började droppa in, bara våra syskon med respektive och så blev det grilla korv med tusen tillbehör.

En trevlig eftermiddag och toppenväder med sol, värme och nästan ingen blåst.


Gästerna åkte hem och jag började plocka ihop ute på alla ställen i trädgården och så blev det datorn med en film på sidoskärmen.

Fast det blev en skitfilm med nån vampyrfigur ala Dr Jekyll och mr Hyde

Så redan efter nio stängde jag av och lite senare blev det sängen och en stund med boken.

Men trött och sedan sov jag gott och har inte ens varit upp på toa.

Vaknade klockan sex och steg upp.


Plockade ur "diskmaskinen" som Inger kört, Vi har ingen maskin utan vi handdiskar och inatt diskade Inger och jag plockar ut diskstället. Men efter renoveringen ska det bli diskmaskin.


Kollar mejl och några andra saker och nu bloggen, sedan tidningen och nu fick jag en katt i mitt knä.

Hon har varit ute på morgonen, passar väl på innan regnet.


 


Jo äntligen ska det komma lite regn för det behövs i markerna.


 


Det ser då ut att bli en lugn eftermiddag med tid med boken på altanen eller inne i nått förråd.

Det är nu jag saknar verkstad inomhus men det är tanken att bli i förrådet som ska isoleras.


Nu har vi i alla fall 15.3° och Inger gick ut med sin frukost, i Vindeln är det 16.1°

Väderstationen säger 16,0° och 1,7 m/s från ostnordost.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

       

 

Himlen var blåare då jag sparade bilderna.

 

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Måndag 24 juni 07:38

Måndag den 24/6   Och idag blir det ett stort   till min bror Jerry som blir 75 år idag     Vi kommer förbi senare i eftermiddag. Jag har ju inte fått flaggstången ännu så det blir en bild från min gamla på Västerslätt.   Men å...

Av Jan Sandström - Söndag 23 juni 08:12

Söndag den 23/6   Igår hade vi ännu en ledig dag men helt sysslolös gick det inte att vara. Letade fram några reglar jag ska använda idag och så plockade undan lite här och där. Mot middagstid åkte vi ned till ställplatsen i Tavelsjö där vi s...

Av Jan Sandström - Lördag 22 juni 08:55

Lördag den 22/6 och midsommardagen.   Igår hade vi en ledig dag och innan 11 var vi nere vid Sand i Tavelsjö och vid Sundlingska gården där det skulle vara midsommarfirande.   Det var inte mycket folk när vi kom dit.       Och INGEN ...

Av Jan Sandström - Fredag 21 juni 12:10

Men så anskrämliga, fransigt och har bara legat hopknövlad. Och nu kommer stången. ...

Av Jan Sandström - Fredag 21 juni 11:06


Men det kunde vara lite mindre av vind. I alla fall aningen lä här då det är nordlig vind. ...

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards