jans

Direktlänk till inlägg 7 juni 2024

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - Fredag 7 juni 08:39

Fredag den 7/6


Då var det vardag igen och man får vila upp sig, lite.

Igår var det vår nationaldag och marknad i Överrödås byastuga vilket vi såklart åker ned till.


Vi var tidigt där och då inte så mycket folk men ändå några st.

Gick direkt till bagarstugan där vi köpte nybakad mjukkaka.

Sedan blev det en hamburgare till lunch.

 


Sonen Peter kom med sin son Emil och då blev det fika i tältet och kaffe till mig.

 

Vi köpte lite annat innan vi åkte hem till stugan igen, här blev det mer kaffe och smörgås på mjukkakan.

Lite tid på soffan med katt i mitt knä blev det också innan barn och barnbarn åkte hem till sitt igen.


Då kom solen fram och jag tog itu med förrådet, fixerade dörren riktigt och så monterade färdigt låset. Mätade och kollade men har inget överbleck som räcker, kan ju skarva men det blir ett nyköp och så nedre blecket som ska dit.


Det blåste då ordentligt rakt in så inte skönt att jobba men Inger hon oljade in altanräcken och annat och sa att uppe på utsikten så höll hon nästan på att blåsa bort.

Klockan gick och jag packade ihop och gick in, lite senare kom Inger in och det blev middag som vi åt inne.  

Alice ville att jag skulle komma till soffan så då fick det bli så och hon lade sig i mitt knä igen.

Vad gör man, jo startar TV:n och Netflix med en westernfilm.

Men lång film på över 2 timmar så när kisse var nöjd så stängde jag och fick gå tillbaks till datorn.

Lite pyssel där innan det blev sängen och jag har ont i mitt högerknä som är svullet.

Passar bra att få ta det lite lugnare, att klättra upp och ned på en stege är inte bra även om förrådet inte är högt räcker det med trappstegen.

Men i sängen var det skönt och Alice kom och lade sig hos mig medan jag läste ett kapitel till i boken "Nuckorna på hörnet" av Karin Brunk Holmqviist

 

Men ont i mitt knä och händerna så har jag sovit tungt inatt, ända till halv åtta då jag steg upp.


Har fått mejl från Svenskt Avlopp och de vill ha mer grus och jord till testen.

Så nu får vi ut och ta ihop mer och så blir det in till Vindeln för att skicka ned.

Då kan jag samtidigt köpa blecken jag behöver till förrådet. Ska även köpa drevremsa.

Kanske hinner/orkar jag montera lite av det och påbörja väggen.


Solen skiner men det blåser.

Som du ser nedan så sitter Inger på frukostplatsen och Alice har legat ute hos henne, nu är hon någon annanstans där ute.

Tidigt i morse så satt ekorren och drack i dammen och jag hoppas det blir småkurrar även i år.

Fickeärnarna eller fiskgjusarna har fått ännu en unge ur skalet och har nu två små att mata. Hoppas det blir fler och att de klarar sig.


kvart över nio och 13.5° här och 14.7 i Vindeln

13.7° visar väderstationen och 4,1 m/s från SydSydVäst

 

Morgonbilderna ser ut så här idag.

 


Och jag kommer mig inte för att ta ned den här kameran som inte kan visa grönt.

 


Igår körde de omkring och harvade på åkrarna så det dammade och bilen skulle behöva tvättas.

          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Måndag 24 juni 07:38

Måndag den 24/6   Och idag blir det ett stort   till min bror Jerry som blir 75 år idag     Vi kommer förbi senare i eftermiddag. Jag har ju inte fått flaggstången ännu så det blir en bild från min gamla på Västerslätt.   Men å...

Av Jan Sandström - Söndag 23 juni 08:12

Söndag den 23/6   Igår hade vi ännu en ledig dag men helt sysslolös gick det inte att vara. Letade fram några reglar jag ska använda idag och så plockade undan lite här och där. Mot middagstid åkte vi ned till ställplatsen i Tavelsjö där vi s...

Av Jan Sandström - Lördag 22 juni 08:55

Lördag den 22/6 och midsommardagen.   Igår hade vi en ledig dag och innan 11 var vi nere vid Sand i Tavelsjö och vid Sundlingska gården där det skulle vara midsommarfirande.   Det var inte mycket folk när vi kom dit.       Och INGEN ...

Av Jan Sandström - Fredag 21 juni 12:10

Men så anskrämliga, fransigt och har bara legat hopknövlad. Och nu kommer stången. ...

Av Jan Sandström - Fredag 21 juni 11:06


Men det kunde vara lite mindre av vind. I alla fall aningen lä här då det är nordlig vind. ...

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards