jans

Direktlänk till inlägg 8 juni 2024

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - Lördag 8 juni 07:31

Lördag den 8/6


Igår blev en småjobbig dag.

Först fick jar mejl om att vi skickat för lite grus och jord till brunnskontrollen, så bara ut och fylla två påsar till.

På väg till Vindeln fick jag mess om att paketet kommit, jag köpte ju nagellack från Cocopanda och vid ankomst var en flaska krossad och allt var rött invändigt och som det luktade.

  Men jag felanmälde skadan och de skulle skicka en ny utan kostnad.


Sedan iväg till Vindeln för att posta proverna men då kunde jag samtidigt köpa ut blecken jag behöver till förrådsdörren.


Hämtade paketet och i det låg tre nya flaskor så de ersatte även de kladdiga fast de var hela.

Så nu har jag nagellack så jag klarar mig ett tag   

Vi passade även på att handla på Coop där vi postade jordproverna och på ICA där paketet låg men även vattna blommorna i lägenheten och förmiddagskaffe på balkongen. Och jag är så nöjd över golvet jag lade.


 


Tillbaks till stugan där eländet började.

Man säger ett steg framåt och två bakåt, för mig blev det tio bakåt och ett framåt.


Jag tror jag gjorde fel i allt jag gjorde, pollen, damm och värk så huvudet kändes som en gröt.

Fick finputsa under dörren och så fixerade jag den ordentligt och så började jag sätta foder runt dörren tills jag kom på att jag ju skulle isolera också.


 


Funderade på i vilken ordning vi skulle ta det och hur vi än skulle göra så kändes det fel och tokigt.

Men att först sätta plast på insidan och så isolera 95 mm utifrån och så de sista 45 mm innan vindskydd och så panel kändes vettigast.

Började med plast men det onnes och blev fel.

Jag skulle ha byggt ett helt nytt förråd från grunden för ingenting är rakt och i nivå, virket förrådet är byggt av är gammalt embalagevirke pappa tog hand om en gång på 80-talet förutom golvreglar och takstolar.

Men att göra något när det ändå ska var igång är besvärligt så nu började jag riva el.

Centralen hängde sedan tidigare och den flyttade jag över och skruvade fast på en takstol.

Rev bort allt utom det som går till belysning och eluttag i carporten.

Då blev västerväggen ren och så plast, men jag fick ändå lossa och förstärka upp med läkt på insidan.


Till slut gav jag upp och stängde dörren, tidigare gjorde jag eld i badtunnan så nu blev det en dusch och så middag som Inger gjort.

Kyckling men mest grönt och annat.


Därefter bad i vatten som höll 39° och det var skönt för en värkande kropp.

Och jag låg ganska länge i vattnet och Inger kom också i.


Efter badet såg jag slutet på filmen jag började på i förrgår och, nåja den var sevärd meningen höjdare.

Ganska tidigt isäng och jag orkade bara läsa två sidor i boken men hade en gosig Alice utmed mig.


Har ändå sovit skapligt trotts värken men haft virriga drömmar.

Vaknade några gånger under natten men klockan sex steg jag upp.


Idag måste vi fortsätta med väggen fast egentligen skulle jag bara vilja slippa allt det där nu.

Har ont i händerna och knäna men jag måste bara göra det.


I morgon söndag ska det komma regn så då får jag ta det lugnare men nu skiner solen och 10,0° här ute, i Vindeln 11,6° så jag får klä på mig lite mer.

Väderstationen visar 11,1° och bara 1,0 m/s OstNordOst och det är bra.


Morgonbilderna ser ut så här.

        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Måndag 24 juni 07:38

Måndag den 24/6   Och idag blir det ett stort   till min bror Jerry som blir 75 år idag     Vi kommer förbi senare i eftermiddag. Jag har ju inte fått flaggstången ännu så det blir en bild från min gamla på Västerslätt.   Men å...

Av Jan Sandström - Söndag 23 juni 08:12

Söndag den 23/6   Igår hade vi ännu en ledig dag men helt sysslolös gick det inte att vara. Letade fram några reglar jag ska använda idag och så plockade undan lite här och där. Mot middagstid åkte vi ned till ställplatsen i Tavelsjö där vi s...

Av Jan Sandström - Lördag 22 juni 08:55

Lördag den 22/6 och midsommardagen.   Igår hade vi en ledig dag och innan 11 var vi nere vid Sand i Tavelsjö och vid Sundlingska gården där det skulle vara midsommarfirande.   Det var inte mycket folk när vi kom dit.       Och INGEN ...

Av Jan Sandström - Fredag 21 juni 12:10

Men så anskrämliga, fransigt och har bara legat hopknövlad. Och nu kommer stången. ...

Av Jan Sandström - Fredag 21 juni 11:06


Men det kunde vara lite mindre av vind. I alla fall aningen lä här då det är nordlig vind. ...

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards