jans

Direktlänk till inlägg 11 juni 2024

Morgon världen.

Av Jan Sandström - Tisdag 11 juni 08:10

Tisdag den 11/6


Men idag fyller en god vän år,

J-o Madeleine Ågren blir xx år, så

säger jag då.

 

Det ÄR jobbigt att vara förkyld och orkeslös.

Igår låg eller halvsatt jag mest i soffan och antingen sov eller halvsov jag eller försökte lösa korsord.

Oftast med Alice på mitt knä eller utmed mig.


Så något arbete blev inte gjort här i stugan och tacksamt nog regnade det mest hela dagen.

Det blev varm god soppa till middag och så såg jag en film bara för att hålla mig vaken under kvällen och det lyckades jag med.

Ända till nio då filmen tog slut och jag gick till datorn och kollade världsläget men tio var det dags att fylla på medicinerna i kroppen.


4 kuddar i sängen så jag halvsatt och läste lite i boken och såklart kisse vid min sida.

Jag känner mig lite bättre och har då fått sova lite bättre inatt, bara vaknat 3-4 gånger men kl. 5 var för tidigt att stiga upp, somnade i alla fall om till efter sex och så blev det en skön dusch med skön fuktig luft i toan.


Idag hoppas jag att flaggstången levereras fast vad spelar det för roll, jag ska ändå inte ut och gräva för fundamentet.

Det blir nog inte mycket gjort idag heller, kanske nått småpyssel här inne men vad vet jag nu hur jag känner mig efter lunch.

Det går då framåt i tillfrisknandet.


Fiskörnarna i Oslofjorden eller fiskgjuse som vi säger har nu tre små kycklingar i sitt bo.


Det kan regna lite idag men även lite sol och just nu snart halv nio har vi 11.7° här och 12,9° i Vindeln.

Väderstationen säger 13,2³ och 2,7 m/s från sydost så troligen ganska skönt här ute där det är lä.

 

Morgonbilderna ser ut så här idag.

 

och jag vill ha grävjobbet bortgjort.

 

 

husvagnen lagad och

         

 

förrådet isolerat och klart. Samt en massa renovering här inomhus.

 


NU tappade jag orken igen.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Måndag 24 juni 07:38

Måndag den 24/6   Och idag blir det ett stort   till min bror Jerry som blir 75 år idag     Vi kommer förbi senare i eftermiddag. Jag har ju inte fått flaggstången ännu så det blir en bild från min gamla på Västerslätt.   Men å...

Av Jan Sandström - Söndag 23 juni 08:12

Söndag den 23/6   Igår hade vi ännu en ledig dag men helt sysslolös gick det inte att vara. Letade fram några reglar jag ska använda idag och så plockade undan lite här och där. Mot middagstid åkte vi ned till ställplatsen i Tavelsjö där vi s...

Av Jan Sandström - Lördag 22 juni 08:55

Lördag den 22/6 och midsommardagen.   Igår hade vi en ledig dag och innan 11 var vi nere vid Sand i Tavelsjö och vid Sundlingska gården där det skulle vara midsommarfirande.   Det var inte mycket folk när vi kom dit.       Och INGEN ...

Av Jan Sandström - Fredag 21 juni 12:10

Men så anskrämliga, fransigt och har bara legat hopknövlad. Och nu kommer stången. ...

Av Jan Sandström - Fredag 21 juni 11:06


Men det kunde vara lite mindre av vind. I alla fall aningen lä här då det är nordlig vind. ...

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards