jans

Alla inlägg den 28 juni 2024

Av Jan Sandström - Fredag 28 juni 07:46

Fredag den 28/6


Igår så ordnade jag månadens räkningar innan jag följde med Tomas in till stan = Umeå

Där hämtade vi upp Erik och så åkte vi till Biltema där jag handlade lite till förrådet, ned till Haga för att äta och det blev goda hamburgare, min var då god men de andra tog några hotta saker.

Sedan skjutsade vi Erik till sitt jobb och vi återvände ut till Avion där jag fortsatte handla på Clas Ohlson, några Telldusdelar och Tomas gick för att kolla på något annat.

Jag blev klar först så jag satte mig ute i den varma solen.


Vidare söderut till Anders fast han jobbade, Atho och Lycka var då hemma så jag fick hälsa på dem medan jag letade min dyckertpistol till tryckluften.

Tomas gjorde kaffe och jag missuppfattade det så jag gjorde också en kopp i maskinen.  

Anders höll på med altangolvet så vi fick sitta inne och Lycka låg vid mina föttet.


 


Efter kaffe så åkte vi tillbaks hit till stugan och då var Inger o barnen här efter en sväng in till Vindeln.


Fika och så fortsatte jag med lite jobb i förrådet innan det blev kväll.


Vi fick lite ordning på elcentralen som nu är på plats och jag skruvade dit två uttag så nu slipper jag skarvsladden från gäststugan.


 


Men det är mer att fixa för elektrikern.


Middag uppe på utsikten och så datorn med pyssel och film.

Men det blev även stunder då jag bara satt på altanen och ofta med en kisse i mitt knä.


Orkade faktiskt läsa typ 7-8 sidor i boken innan jag släckte lampan.

Har sovit gott så kvart över sex steg jag upp.

Idag ska söner komma förbi och det blir takuppsättning, innertaket ska upp i förrådet och det är något jag ska akta mig för att syssla med, arbete med armarna över huvudet är inte hälsosamt för min rygg men jag ska stå ute och kapa brädorna så får andra jobba inne i värmen.

Vi får se hur långt vi hinner om det även blir att ta bort plåten, läkten och isolera och på med ny plåt, eljest är det något jag själv kan göra med Ingers hjälp.

Ska vi gå så långt måste vi bli klara med det innan regnet kommer i kväll eller det är vid midnatt ett regnväder drar in.


Nu klockan åtta skiner solen och varmt ute med 19.1° och  20,7° i Vindeln.

Väderstationen säger 19.6° men det blåser i träden och mätaren säger 4,1 m/s från sydsydost.

Ingen nederbörd igår och morgonbilderna ser ut så här.

 

            

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards