jans

Alla inlägg den 30 juni 2024

Av Jan Sandström - Söndag 30 juni 07:09

Söndag den 30/6


Igår åkte Tomas och Alex till stan för att träffa syskon och vänner.

Då passade vi på att åka till Kullar & Klang där vi åt och fikade, samtidigt.


   


En rulle med renkött, en liten tårtbit och så kaffe.


Vi kollade runt och bakom logen är det fint med kossor och utsikt.

Inger fick en pratstund med chefen vid disken framför huset.


   


Vi brukar åka dit någon gång under sommaren och i loppisladan hittade Inger ett par byxor och jag två lampor jag kan tänka mig passa inne i verkstan


 


där jag fortsatte jobba när vi kom hem men det blåste ganska mycket igår.

Jag fick i alla fall upp österväggen och i hörnen på västerväggen där dörren sitter.


     


Så nu ska ALLT ut för att lägga golvet, först styrofoam på 5 cm och på det trägolv som är 2 cm tjockt, då kommer skivorna upp på väggen som är kvar då det är lite högre än skivorna är långa.


 


Lister vid golv och tak innan möblering.

Men det blev en sen middag igår som vi åt ute på altanen innan jag gick in till min dator och såg en gammal engelsk film på Netflix.

Gick isäng och läste, Passade på att ta blodtrycket och det var väl ganska bra. 


 


Har sovit sisådär, haft värk även i natt och från 5 har jag inte sovit mycket, värk men även en kelsjuk kisse hos mig.

Vi steg upp vid sex och nu sitter hon i mitt knä och är hopplös ibland. Snor bara runt runt.

Tycker hon ska gå ut till matte som sitter där ute i kylan.


12.3° här och 14,6° i Vindeln när klockan är tio i åtta.

Men yr.no säger runt 20° och halvklart senare idag och inte allt för blåsigt.

 

Väderstationen visar 13,1° och 1,0 m/s västlig vind.

0,3 mm regn igår men det var nog blåsten som åstadkom det i regnmätaren.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

          

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards