jans

Alla inlägg den 28 juli 2012

Av Jan Sandström - 28 juli 2012 20:30

Är i stugan nu och det är nästan 20 grader ute och helt vindstilla ½9 på kvällen.

Det är man inte direkt bortskämd med den här sommaren som varit hittills.

Tyvärr är vi inte de enda som uppskattar den varma kvällen, ett antal myggor är också ute för att få ett gott kvällsmål.

Men jag har en spiral brinnandes rakt under   men ändå hittar dem igen mig mitt i röken.

Det har mulnat på en del så jag blir inte förvånad om det blir   i natt.

Yr har varnat för det men först vid 5-tiden på morgonen.


Nu får barnen rå om katten ett par dagar till och det har dem nog inget emot.


Jag fick med mig ett antal bilder Erik fotade när de fjällvandrade och jag ska se om jag hittar någon bra bild att lägga upp här.

Nu när jag fått igång snabbt 3G är det mycket enklare/snabbare än det tidigare EDGE.


Nu var det någon som sköt med kanon långt där borta, eller så var det han med   som åker omkring på sin vagn.


Tänk på att det går lika bra att ha kul utan alkohol och andra droger.

Sköt om dig.


OS?

Av Jan Sandström - 28 juli 2012 14:44

Jag fick frågan av någon om jag tittade på OS, jovisst sa jag, tittar på Windows just nu för det är väl ett operativsystem det också  


Ejest är sport något jag är totalt nollställd inför, har rent av allergi mot sportradiosignaturen.

Nåja så totalt nollställd är jag inte men sport är inget jag sätter framför annat om man säger men ska jag till nådes ta del av något så är det vaken hockey eller fotboll.

Längdskidor kan jag möjligen ta del av men det ska vara någon långsam sport eller friidrott men, näe sport och sådant ligger inte högt på min lista, av snabb sport kan vara formel 1 som jag kan titta på.

Avskyr att sportradion och TV tar så mycket plats och jämt ska andra program flytta på sig.

Helst skulle P4 vara sportfritt liksom SVT, det bör bara vara speciella sportkanaler.


Här är det varmt idag, det pendlar nu mellan 23 och 24 grader men blåser en sydostvind mellan 4 och 6 m/s.

Svalkande skönt.

Skulle nästan kunna tänka mig att göra som grodan.

 

att bara dyka ned i dammen.

Saknar nästan den där uppblåsbara poolen vi fick av en granne, det fanns tillfällen då det var skönt att hoppa i vattnet.


Erik har varit snäll och tvättat både bilen och hojen efter att vi grejat med dem.

Eriks moppe saknade framlyse men det var bara en kontakt som åkt ur, hojens bromsljus i toppboxen fungerade inte och det var kabelbrott som jag lödde ihop.

Bilens signal var det fel på föraren (jag) som inte orkade trycka ned rattcentrum.

Brukar ju aldrig tuta och när jag sist skulle det fick jag inget ljud ur den.

Det är så förbaskat hård fjäder i rattcentrum.


Snart kommer Inger hem från jobbet och då ska vi upp till stugan med några brädor på släpen.

Sedan får jag se vad det blir gjort, kanske tar en tupplur efter middan innan jag går isäng.


Ha en skön helg.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards