jans

Alla inlägg under februari 2014

Av Jan Sandström - 25 februari 2014 17:44

Det blev ganska bra men kanske ska jag rikta dem lite mer nedåt.

   

Men jag glömde ju att jag tänkt montera en strömbrytare till dem fast det går ju fint att göra senare.

Av Jan Sandström - 25 februari 2014 13:25

Jag och Erik stack iväg till Biltema där jag köpte två LED-lampor som kommer att bli skitbra på snöslungan.

Hoppas jag i alla fall men jag provade och höll framför hojen, kanske skulle jag ha två på den också.

Bara lite småkrångligt att hitta något bra ställe att skruva fast dem. 

Eller så skulle jag få tag på små enkla diodljus som lyser starkt. Sådana kommer nog med tiden OM det inte redan finns någonstans att köpa redan.

Jag får söka på nätet.


Däremot iddes vi/jag inte besöka Carstedts som jag tänkt.

Det hade bara blivit så dyrt   


Av Jan Sandström - 25 februari 2014 10:24

SVT1, 14:25--16:00 Badarna (1968)

Handling:
Det är en het, kvalmig sommardag i Näsviken, ett litet norrlandssamhälle på väg att utplånas i strukturomvandlingens Sverige. Sågen, järnhandeln och alkoholistanstalten erbjuder ett fåtal osäkra arbetsplatser. Sommarens turister ger en del extra inkomster men järnhandlare Berglund - kallad "Knop- pen" - kan inte hålla det sortiment de tillfälliga gästerna kräver. Knoppen är en ansvarstyngd och jäktad samhällsmedborgare, vars hustru Minni försjunkit i alkoholism till följd av mannens bristande in...Mer
 

 

 

Av Jan Sandström - 25 februari 2014 09:57

Tisdag den 25/2 och solen skiner från en blå himmel.


Igår kom Erik och vi gick igenom frambromsen på moppen så nu fungerar den lite bättre fast det skulle behövas lite delar.

Gummibussningarna är dåliga så det tränger in skit och ut fett från några ställen.


Sedan körde jag in snöslungan för att fixa belysningen som lagt av.

Det visade sig vara en sladd som lossnat och efter ite trixande så var den fastlödd i kontakten.

Men inte lyste det för det, halogenlampan var trasig fast det inte syntes utan att kika med luppen, eller mäta.

Den har en konstig sockel och jag har sökt på nätet utan att hitta någon liknande lampa som är på 12V och 20W.

 

Jag tror det är enklare att åka till Biltema och köpa LED-belysning och jag funderar på dessa.

Det får vi se senare idag vad det blir.

Pratade just med Erik som straxt är på väg hit.


Jag sov gott i natt med öppet fönster fast Gunnar kom och var ordentligt kelsjuk en stund på småtimmarna.


Som jag sa skiner solen och det är varmt.

+3,5° i skuggan på altan och väderstationens Aktuella värden:
2014-02-25 10:15:05

Temperatur: 5,8 °C
Lufttryck: 1001,7 hPa och Rising
Luftfuktighet: 83 %
Vindstyrka: 2,7 m/s från S,
i byarna 3,7 m/s
Kyleffekt: 3,7 °C
Inne hos oss. Temp: 19,8 °C Fukt: 35 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 30,0 mm
Året: 63,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
6,1 °C
Klockan:
10:09
Temp - Max:
5,6 °C
Klockan:
22:57
Temp - Min:
2,2 °C
Klockan:
07:19
Temp - Min:
2,3 °C
Klockan:
00:33
Lufttryck - Max:
1001,7 hPa
Klockan:
10:13
Lufttryck - Max:
995,3 hPa
Klockan:
22:09
Lufttryck - Min:
993,0 hPa
Klockan:
02:38
Lufttryck - Min:
984,3 hPa
Klockan:
01:21


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:12
Sol upp: 07:00
Sol ned: 16:45
Skymning: 17:34
Dagsljus: 11:22 tim:min
Dag längd: 09:45 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 05:00
Månfas:
Minskande skära
Moon
Måne ned: 11:14

och så här fint ser det ut.

 


Godmorgon

Av Jan Sandström - 24 februari 2014 22:11

I februari   

Det blir till att sova med öppet fönster i natt.

Av Jan Sandström - 24 februari 2014 15:12

 
En dag kom mannen hem och blev överraskad av sin fru i ett väldigt sexigt nattlinne.
- Bind mig och du får göra allting du vill, sa frun.
Mannen band henne och åkte och golfade...  
 
Vilken knäppgök, när han kunnat sett på TV istället.
Matinéfilmen är förresten lagomt underhållande.

Av Jan Sandström - 24 februari 2014 15:05

Fick just detta mejl och härligt att någon tänkte på mig.



From: Keiter, Susan L
Sent: Monday, February 24, 2014 7:09 AM
To: skeiter@mercy.net
Subject: RE: News.

Dear Friend,


I am Mr Jim McCullar the mega winner of $190 Million Dollars Jackpot in Washington,
have voluntarily decided to donate the sum of TWO MILLION to you as part of our own free gift.


WATCH US HERE: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tVQaQJGv9lE

THIS IS YOUR DONATION CODE: [ JIM2312011BDB ]


Send me back the DONATION CODE by responding back to this email: (mcullaroffer@outlook.com)
I shall send you more emails as soon as I get the donation code back from you.


Good-luck,
Jim and Carolyn McCullar

This email contains information which may be PROPRIETARY IN NATURE OR OTHERWISE PROTECTED BY LAW FROM DISCLOSURE and is intended only for the use of the addresses(s) named above.  If you have received this email in error, please contact the sender immediately.


2 mille i dollar = 13 013 970,50 kronor i dagens kurs är inte fy skam
Av Jan Sandström - 24 februari 2014 10:32

SVT1, 14:35--16:10 Du är mitt äventyr (1958)

Handling:
Tore Hall träffar Lena Bergström för första gången ombord på en amerikabåt i Göteborgs hamn. Hon söker den amerikanske handelsministern. Han berättar att ministern är upptagen och otillgänglig. Tore, som är journalist på Dagens Nytt i Stockholm, anländer till sin arbetsplats och finner att en ny medarbetare, Lena Bergström, har en intervju i tidningen med den amerikanske handelsministern -- den intervju som han själv egentligen borde ha gjort. Och nu ska Tore också dela rum med den nyanställda...Mer

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards