jans

Direktlänk till inlägg 23 maj 2015

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 23 maj 2015 09:08

Lördag den 23/5


Igår strulade jag på med att få appen till larmet där hemma att fungera, och ddet lyckades jag delvis med.

Men inte var det lätt. Här i stugan fungerar den delvis, jag fick meddelande om att det aktiverades men när jag föraöker styra belysning hemma så får jag felmeddelande om fel namn eller lösenord.

Men varför kan jag då vara inloggad?


Dagen började tidigt mer´d att jag skjutsade Eri till tåget, senare på eftermiddan fick jag skjutsa Maria till kompisar som hade skolavslutningsfest, Maria hade en stor bytta med muffins hon bakat till festen.

När Inger kom hem packade vi och lastade snöslungan och åkte hit till stugan med Gunnar.

Han gillar verkligen att vara här, han har sprungit ute men även varit otroligt kelsjuk.

Det blev inget bad i tunnan igår, jag orkade inte göra i ordning den, måste bereda vattnet med Ph+ då det är lite för surt och så ska det renas med aktivt syre eller om jag slänger i några klortabletter.

Det började regna på kvällen och vi/jag såg lite TV innan det blev ljudboken.


Inatt har jag sovit skapligt gott men varit uppe och vandrat lite emellanåt och pratat med Gunnar som kommit in blöt och eländig men glad (tror jag).


Idag regnar det, ordentligt och med en tempreratur på 3.3 grader blev det frukost här inne med en sprakande brasa, mysfaktor 10.

Gunnar ligger nu på fåtöljen och sover så gott men tidigare i morse i sängen kom han in under mitt täcke och läg framför mitt bröst där han kurrade högt och klorna i framtassarna jobbade mot lakanet.


Svanarna har dragit vidare och så ska även regnet säger de och då ska jag göra i ordning badtunnan och filteranläggningen.

Sedan blir det bad.

Eljest vet jag inte vad jag ska göra mer än ha det skönt här i stugan men jag hoppas på lite varmare och gärna sol.

Jo det blåser då inte som det gjorde igår kväll då det nästan stormade.


 

Så där ser det ut utomhus så då förstår du varför jag sitter här inne i goa värmen.


Väderstationens siffror och sida hittar du här http://sandstrom.vasterslatt.se/mob-vallmo15-weather.html

Godmorgon.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 16 juni 12:44

Men lillen fick ingen mat av besökaren.     Problemet var att örnarna har tagit eller fått med sig fiskegarn upp i boet och det kan vara illa för de små och stora.     Så nu har man klättrat upp och tagit bort det och sett till att allt är...

Av Jan Sandström - Söndag 16 juni 07:56

Söndag den 16/5   Igår rände vi omkring här i Vindelns kommun. Först åkte vi in till Vindeln och ICA där jag skulle hämta paket. Så fick vi åka tillbaks till stugan för att hämta min mobil och tillbaks till ICA där jag nu fick ut paketet med ...

Av Jan Sandström - Lördag 15 juni 08:31

Lördag den 15/6   Igår blev en fulltecknad dag. Tidigt åkte vi in till Umeå och till SVT där Inger fick gå in, genom första dörren och så kom Emil ut. Det blev ju helt ändrade planer då Ingers tandläkarbesök uteblev och då kastade vi om ordni...

Av Jan Sandström - Fredag 14 juni 06:51

Fredag den 14/6 Tänk att nu har snart halva juni gått. eller springer, rusat iväg. Snart dags att ta fram snöslungan, fast den står ju redan ute i brist på plats under tak.   Men igår blev en dag med bom och dunder. Efter att ha lyckats vara ...

Av Jan Sandström - Torsdag 13 juni 08:22

Torsdag den 13/2   Igår åkte vi tidigt in till stan, alltså Umeå för du som inte känner mig. Barnbarnet Emil hade skolavslutning nu och gått andra klass klart. Inte länge sedan han var liten, Snart är det studenten och sådana såg vi också senar...

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards