jans

Direktlänk till inlägg 15 april 2017

Godafton världen från Trönö.

Av Jan Sandström - 15 april 2017 21:17

Dagens äventyr bestod av en promenad ut på byn.

 

Fast mest uppi skogen men det blev en skön promenad och innan det började snöa.

 

Fast det kanske inte syns så väl på min mobilbild.

Innan vi gick iväg fick jag se och fota en koltrast som pickade frön utanför fönstret.

 

Men jag är osäker på om det här är hans hona som åt bredvid han.

     


Vi, jag och Inger gick iväg och då kom en storspov och landade nära oss så jag kunte fota innan den flög iväg.

 


Därefter kom två tranor på låg höjd och flög förbi oss.

   


Några hästar i en hage, intressanta hus och sådant innan vi kom hem efter lite drygt 3 km.

En lagom sväng fast mycket intressantare än bland husen på Västerslätt där hemma.


Jag blev dödstrött efter maten Tomas och Sar bjöd på, Kebabtakos eller vad det var. Hur som helst gott och jag åt för mycket.

Sedan blev det en prisbelönt Hälsingeostkaka med hjortronsylt och konjak. Också väldigt gott och jag...

Den var nästan som sådan där "gnisselost". Halumi eller vad den heter.


Så nu blir det skönt att vända kosan hemmåt imorgon.


Då åker vi först upp mot Ö-vik där vi svänger in till vår vän Hans och tigger kaffe och det blir nog middag där.

Men innan 22 bör vi var hemma fast jag vill nog komma hem ett par timmar tidigare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 19 maj 08:42

Söndag den 19/5   Igår blev det mycket gjort men inte det jag direkt planerat, inte att göra igår. Jag lackade lägenhetens köksbord och iläggsskivorna samt 4 pallar.       Emil hjälpte Inger att köra in ved till vedboden, det blev kans...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 22:18

Inger ville först inte men hon ändrade visst sig när hon såg Svanen fick sällskap tidigare i kväll men är nu ensam igen. Och månen lyser där uppe. Det kliar så i mina ögon så jag måste ta ögondroppar och piller när jag badat klart. ...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 21:13

Men det blev ändå ganska bra.   Lackat på bord och pallar blev det då   Inger och Emil har ladat ved till vedboden      Jag tömde varmförrådet på färgburkar och annat frostkänsligt.   Av de gamla hyllorna byggde jag en ny hylla som ...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 09:12

Lördag den 18/5   Nu är det sommar säger SMHI Jag säger att eländet har brutit ut eller slagit ut, björken hade musöron men nu fullt utslagen med allt vad det innebär som pollenallergiker. Men det är skönt med värmen så jag klagar inte fast ö...

Av Jan Sandström - Fredag 17 maj 08:59

Fredag den 17/5 och syttende mai     Igår så finslipade jag bord och pallar, flyttade över till husvagnens ide där jag drog på ett lager lack.       Och det kommer nog att bli fint efter andra och kanske tredje lagret.       ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards