jans

Alla inlägg den 11 april 2017

Av Jan Sandström - 11 april 2017 22:11

Det har varit en smått rolig och händelserik dag, inte för att det hänt något mer än att det blåst och snöat.

Och så åkte vi bandvagn i 1,6 mil där jag blev åksjuk men klarade det värsta.

Det tog en stund innan magen men framför allt huudet blev bra.

Om det någonsin varit bra vill säga.


Men här kommer att antal bilder och tre videosnuttar och jag orkar inte kommentera så mycket i kväll.

Får sitta i foajen där nätet går någonunda fort.


Från bandvagnen.


Det virvlar utanför fönstret.


 

 och foton.

 

Än är det vinter.

           

En del åkte skidor.

 

Framme vid Sylarna.

 


Anders kom med skotern från Storulvån, han är en av få som får köra skoter här uppe i reservatet.

Därför är det så lungt och tyst här, förutom blåsten då.

                 

Leverans av varor inflr sommarberksamheten.

Billigare att dra en eller flera kontainrar nu på snön än mrd helikopter i sommar.

                 

Nu går jag isäng när dt här har laddat upp.

Av Jan Sandström - 11 april 2017 08:09

Tisdag den 11/4

Igår körde vi från hem till hit, lite mer än 50 mil i regn,sol och snö.

Här åt vi en god middag och jag gick en promenad innan sängen och slutet på ljudboken Estrid.

Har faktiskt sovit gott även om sängen var obekväm och ute blåste det skapligt.

Nu äter vi frukost.

Snart blir det bandvagn vidare upp till STF Sylarna Fjällstation där vi ska se hur Anders har det ibland och vi sover över där.

Vädret är blåsigt och några grader kallt, ömsom snöyra men så kan solen skina. Som för några minuter sen.

Nu yr snön igen och jag har hämtat mer kaffe.
Jag hade 6,3 mmol i morse så då behöver jag något mer i magen.
Ovisst när man får i sig något mer.

Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards