jans

Alla inlägg den 10 juni 2017

Av Jan Sandström - 10 juni 2017 09:00

Lördag den 10/6


Igår, vaknade skönt hr i stugan, frukost utomhus på altan. Gunnar fick en lekkompis i form av en liten harpalt, fast så liten var han inte att jag tror det var någon risk att bli uppäten av Gunnar.

         


Sedan åkte jag till stan och Anders i Stöcksjö där vi strulade på med slangkopplingar och annat till badtunnan.

Det regnade på vägen ned men upphörde i stan.

       

Vi behövde några extra kopplingar så det blev en tur till K-Rauta där Anders först lämnade igen några saker och så köpte vi nytt innan vi åt en burgare som lunch/middag.

Men det blir en fin uteplats han gjort åt sig.

 

När den väl blir klar och det ska den väl bli så småningom.


Mirabell tyckte gräsklipparen var intressant och följde efter den på gräsmattan men när den kom rak emot henne blev det för mycket.

                 


Innan jag packade ihop och åkte tillbaks till stugan borrade jag för fiberledningen och det gick lätt men efteråt ser jag att jag kanske skulle gjort lite annorlunda.

   


Det blev inte bra på insidan där den kom ut inne i en förvaringsbänk, jag tror att jag ska borra om och vinkla hålet lite mer snatt nedåt men då får man grva upp lite mer på utsidan så att jag kommer åt med den långa borren.


Hyresgäster har han också hörde jag.

 

Här är blåmesen på väg ut igen för att hämta mer mat till ungarna i boet som han har uppe på vinden.

Så då blev det tabu att gå upp dit ett tag framöver. Men det finns nog med jobb på andra ställen så det räcker.


Väl tillbaks i stugan var jag slutkörd så det blev ett par mackor innan badet i det allt för varma vattnet, 42 grader är för mycket men tur att vi har väldigt kallt vatten i ledningen så det var skönt att ha slangn och spruta emot mig under vattenytan.


Det blev kväll och jag höll på att somna i soffan vid dator och TV så jag gick isäng en kort stund med ljudboken.

Hade som vanligt värk och smorde mig men somnade ändå av utmattning och har sovit tungt.


Upp klockan 6 för min medicin och då var det grått ute.

     


Men det var ändå plussgrader och det var alltid något, men man pratar ju om paradiset

 


Och det stämmer ofta att efter en dimmig morgon blir det solsken.


Inger gjorde iordning frukostplatsen där det blev en skön stund med kaffe och mackor, tyvärr svagt nätverk där och så solen som blänkte i skärmen.

Att det inte finns matta skärmar längre, den på min förra dator var underbar då man såg fast solen sken och jag hade vita kläder på mig.

Nu är det som en spegel och man ser bara sig själv så jag gick till framsidan under taket för att slutföra det här inlägget.

     

Senare idag åker vi hem till stan igen för Inger ska börja jobba efter två veckors semester.

Igår fick hon klart trädgårdslandet och annat.

Jag ska montera filterpumpen till badtunnan om en stund och så ska Inger komma med mer kaffe sa hon nu.


Nä bäst att sluta innan det blir allt för långt inlägg. Jag har mer att ta upp men det får bli i separata inlägg.

jo jag vägde 76,8 kg i morse.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards