jans

Alla inlägg den 21 juli 2017

Av Jan Sandström - 21 juli 2017 16:25

Fast jag kanske skulle säga godeftermiddag.


Igår gjorde jag någonting här och det regnade mest hela dagen.

Framåt kvällen fick vi besök av Per-Gunnar med fru och barn, fast barnet är stort nu.


Vi fikade och jag fick en bult som kunde passa till min trasiga kedjesåg.


Sent omsider blev det kväll och jag gick isäng med föresatsen att stiga upp tidigt och åka in till stan för att handla vattenslang m.m till gäststugan för P-G skulle komma förbi och gräva in fiberledningen och samtidigt lägga ned vattenledning då gäststugan som kommer på lördag kan blockera hela platsen.


Men jag har sovit illa inatt, allt för mycket att tänka på så jag vaknade tidigt och före 6 var jag uppe.

Idag vägde jag 74,2 kg


Kollade på nätet och på K.rauta skulle grejor finnas, få var det ungefär 5 grader varmt ute.


In i bilen och in till stan, på K-rauta fik jag tag på slang och kopplingar, hade tur för det kom en leverans samma morgon, idag alltså.

Hem och sedan till Jula där jag kompleterade med lite småsaker och så upp till stugan igen.


Hann bara hit så kom P-G med grävaren.


Sedan har det grävts och skottats hela dagen förutom under lunch och fikarasterna.

Men nu ligger fiberslange, vattenslangen och en extraslang i marken så nu kan lastbilen med plockepinnstugan komma imorgon.

Några bilder men jag har fotat mycket mer under dagen.

       


Det fanns en hel del sten i marken , små som stora eller block som Maria skulle kalla det.

   


Och snart kommer Ingers storasyster, Margareta och Harry hit och jag som bara har lust att lägga mig och sova nu.


I morgon kommer ju stugan och vi funderar på att åka och hämta fler lastpallar hos P-G i kväll så att vi har att lägga plockepinnarna på likaså får jag låna ett antal pressenningar.

Av Jan Sandström - 21 juli 2017 06:28

Måste köpa grejer till vattnet i stugan.

Han kommer ju och gräver för fiberoptik idag så att det är klart innan stugan kommer imorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards