jans

Alla inlägg den 12 juli 2017

Av Jan Sandström - 12 juli 2017 18:53

Jag gick en promenad runt Västerslätt och stötte på en fågelunge på vägkanten, ovanför sirklade ganska många vuxna måsar ivrigt skrikande.

Tyckte att jag hörde fler ungar men såg inte till någon.

Av Jan Sandström - 12 juli 2017 12:49

Började kika var helikoptern kom men det lät som att motorn gick orent fast det kan låta så om det blåser.
Men den kom aldrig närmare.
Den befann sig redan här på balkongen.

Det är Norton som kurrar och kanske funkar trädäcket och räcket som resonanslåda.

Av Jan Sandström - 12 juli 2017 12:37

...är bara SÅ KELSJUK.

Tänkte sitta och läsa en stund men det går inte

med han här i mitt knä och buffande och knuffade i ansiktet.

Men nu hittade han en fluga att jaga.
Bella sitter vid balkongdörren.

Av Jan Sandström - 12 juli 2017 10:03

Jag spolade ju av bilinfarten igår kväll och idag

kommer de och sopar vägen.

Så nu har vi rent och fint här ute.

Av Jan Sandström - 12 juli 2017 08:38

Onsdag den 12/7


Igår fyllde Peter 29 år, tänk va tiden går.


Jag åkte till stugan med lastpallar jag hämtade hos svågern i Tavelsjö så vi har något att lägga virke till gäststugan på.

Den kommer ju i paket men troligen inte sorterat så att golvet i ett och taket i ett utan allt är nog i en salig blandning för att utnyttja utrymmet maximalt.

Måste prata med dem idag och höra när de kan köra ut den till oss för nu är det klart att ta emot stugan, i stugan.


Kom hem och sedan åkte jag och tittade till ersbodakatterna som bara mådde fint men de saknar nog sina människor. Snart är den väntan över för de är på väg hem idag.


Hemma igen satte jag mig ute på altanen med kaffe och boken, en bok av papper och sidor man får vända på men jag blev trött och somnade, sov säkert drygt en halvtime.

Då tog jag bilen och åkte och tankade den full, städade ut bagaget och ställde den hos grannen över gatan.

Tog och spolade av bilplatsen från rost och sand efter jobbet på Eriks bil häromdagen.


Tänkte att jag skulle ta en promenad och började klä på mig, knöt skorna och öppnade dörren och, det regnade så då sket jag i allt och gjorde kaffe som jag satt ute med.


Satt inne med datorn och TV till Inger kom hem.

Då satt vi och kollade foton för hon ska ha ett antal till någonting på hennes 60-årsfest den 9 augusti i Kyrkans lägergård, Svedjan, Tavelsjö. Har du frågor om den så hör av dig till henne eller mig.

Allmänt · Jans nya levene.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards