jans

Alla inlägg den 21 januari 2018

Av Jan Sandström - 21 januari 2018 10:00

Söndag den 21/1


Det har blivit lite halvdåligt med inlägg här i min blogg på sista tiden.

Det går inte med bara ett morgoninlägg men det har blivit dåligt med allt annat också för mig.


Men igår gick jag faktistk ned på stan där jag handlade ett och annat. Det var en lamphållare jag skulle ha till Ingers lampa men det var fel det jag skrev att det var till en boende, det var Inger som fipplat sönder den då hon skulle byta lampa. Men nu är den hel och fin igen.

 

Jag skaffade även en väggsändare till Nexa som jag ska montera på toaletten så att jag kan slå på takfläkten och LED-belysning inne i duschhörnan.

 

Nu är den uppmärkt och klar men montering får bli senare när jag har belysningen.


På väg hem gick jag förbi Ullas Kondis och de hade gårdagens godsaker som jag köpte billigt. nåja semlan kostade men stubbarna fick jag för 10:-/st.

 

Väl hemma efter en dryg halvmil blev det gott med kaffe och semla.

 

Men det var skönt med promenaden även om jag fick ont i mitt högra knä.

Så det blev soffan och en film, två filmer, tre filmer, 4 filmer.

Jag började se The Maze Runner, men ärligt så scrollade jag lite i filmen och sedan fortsatte jag med Maze Runner: The Scorch Trials vilket är enligt Wikipedia: "Maze Runner: The Scorch Trials är en dystopisk science fiction-drama-thrillerfilm baserad på boken I vansinnets öken av James Dashner. Det är uppföljaren till The Maze Runner och den andra filmen i The Maze Runner-serien."

De där zombiefilmerna är inte min grej men det var inte så mycket sådant med men tillräckligt för att hoppa långa avsnitt.

Middag och sedan två gamla svenska filmer som jag hade inspelat.

Långa stunder fick jag en gosig Gunnar i mitt knä vilket är skönt och mysigt men rackarns obekvämt efter en timme och drygt 5 kg katt på sig. Men han är ju så go.

Jag kunde inte låta bli en grön stubbe till kvällskaffet och Mirabell tyckte om att slicka fatet.


Inger kom hem men hon ville inte ha den andra biten, bara lite av den så jag har kvar till senare idag.


Jag var trött och gick isäng men somnade redan före ett och sedan sov jag förutom när gunnar ville ut runt tretiden, in kom han själv skönt nog och då ville han värma sig hos mig.

Jag har sovit gott och ½8 startade klockan, sedan låg jag kvar en timme då jag drog på mig och senare kollade nätet på mobilen.

Igår glömde jag väga mig men i morse stannade vågen på 75,9 kg, borde inte äta mer gott till kaffet.


Söndag och jag måste ta mig ut oå promenad även om det inte blir så långt, jag får gå sakta för mitt högra knä hänger inte riktigt med och så känner jag av mitt diskbråck så det får bli en lugn dag.

Kanske skruva dit en grej på snöslungan, skaffade ju grejor dit i förrgår. Men som vanligt inget måste att göra idag.


Jo Inger skojade igår om att jag skulle vara barnvakt åt Emil så därför kunde jag ju gå ned på stan, däremot kom jag ju på att jag missade Apoteket.


Just nu -5,5°, tror det är mulet men i så fall högt till molntäcket och ganska lugnt.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-01-21 10:45:09

Temperatur: -5,9 °C
Lufttryck: 1017,3 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,0 m/s från ---,
i byarna 0,0 m/s
Kyleffekt: -5,9 °C
Inne hos oss. Temp: 22,0 °C Fukt: 28 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 15,3 mm
Året: 15,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-3,7 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
-2,3 °C
Klockan:
14:08
Temp - Min:
-5,9 °C
Klockan:
10:44
Temp - Min:
-10,1 °C
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1017,7 hPa
Klockan:
10:11
Lufttryck - Max:
1016,1 hPa
Klockan:
23:42
Lufttryck - Min:
1015,6 hPa
Klockan:
01:06
Lufttryck - Min:
1013,5 hPa
Klockan:
06:19


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:46
Sol upp: 08:48
Sol ned: 14:53
Skymning: 15:55
Dagsljus: 08:09 tim:min
Dag längd: 06:05 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 40s more daylight tomorrow
Måne upp: 10:06
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 20:26


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut där ute.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards