jans

Alla inlägg den 16 februari 2018

Av Jan Sandström - 16 februari 2018 06:33

Fredag den 16/2


Igår började dagen skapligt bra, Vi fick rycka ut tidigare än planerat då Inger skulle till barnbarnet Emil för att vara barnsällskap.

Vi skulle egentligen åkt upp senare och gjort annat men nu blev det inte så.


Jag var hemma och efter lunch kom Erik förbi.

Därefter gick jag en promenad.

  och det blev ned till brobygget på Lundåkern.


Kom hem och fick en gosig Mirabell i mitt knä, ett bra tag låg hon där.

Men sedan fick jag kaffe och satte mig för att se något på TV.


SÅ rasade min dag, vårdcentralen och en som sa sig vara "min" läkare där fast hon var helt okänd för mig.

Jag hade ju önskat förnya mina recept men nu hade hon en massa synpunkter på allt och ville ändra på än det ena än det andra.

IGEN


Varje gång jag vill förnya mina recept och det har varit en gång om året ungefär så är det en ny läkare och många vill gå in och ändra för att prova om något annat kan vara bättre.

Det slutade med att mitt tålamod försvann och jag svor åt henne när jag sumboliskt slängde på luren, jag dängde ned den trådlösa i laddaren. Sedan kom jag på att bryta samtalet.

Då var jag alldeles skakis och det var som att världen rasat.

Men jag såg något på TV jag inte kommer ihåg, men sent på kvällen såg jag Asterix och Olympiaden.

Den med skådespelare. Det kommer jag ihåg men jag kunde inte njuta av filmen, jag bara tänkte på läkaren och alla de besvär jag nu kommer att få här i vår.


Gick sent isäng med ljudboken ett tag men låg sedan länge sömnlös, det bara gnagde i huvudet.

Jag får inte min pollenspruta Depo-Medrol (men jag har kvar en sedan ifjol då jag inte behövde ta den för gräspollen, hahaha).

Så jag klarar mig i år men sedan vet jag inte, hon påstod att den inte är bra. Det är bättre att jag redan nu börjar äta Aerius och flera tabletter varje dag hela vår och sommar. Enligt henne då.


Jag vaknade vid 5-tiden och kunde inte somna om så jag steg upp, duschade men orkade inte raka mig med hyvel, som brukligt när jag står där i vattnet.

Frukost som jag inte orkat göra i ordning riktigt, slängde på en ostskiva på bröd och kaffe.


Idag ska jag få besök av larmkillen som ska byta batterier om han fortfarande inte har sjuka barn, men det får jag se.

Sedan ska jag någon gång hämta Inger.


Angående medicinerna så har jag lurat ut att jag ska göra mig fri mitt Tradolan jag är beroende av (men fungerar fint).

Nu ska jag ta saxen/avbitartången och knapra bort lite på varje tabletthalva jag tar, mer och mer på varje så då avvänjer jag mig.

Att jag kanske får mer värk får jag väl stå ut med men då slipper jag förnya mina recept i framtiden.

Jag gjorde ju mig fri från de antidepresiva piller jag gick på för många år sedan på det sättet.

De 1½ åren gick jag som en zombie, drack obegränsat med kaffe och sov. Egentligen en ganska behaglig tid, tror jag.

Men jag blev fri på en eller två veckor, eller var det tre, kommer inte ihåg.


Idag är det lite kallare, -2,5° där ute, mörkt så jag ser inte men väderstationen visar.

Och nu börjar Star Gate (SG 1) på kanal 6.


Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-02-16 06:15:09

Temperatur: -2,4 °C
Lufttryck: 1025,0 hPa och Steady
Luftfuktighet: 100 %
Vindstyrka: 2,4 m/s från SSE,
i byarna 3,7 m/s
Kyleffekt: -5,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,9 °C Fukt: 27 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 3,3 mm
Året: 25,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
0,0 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
1,8 °C
Klockan:
13:31
Temp - Min:
-2,4 °C
Klockan:
06:08
Temp - Min:
-1,1 °C
Klockan:
01:26
Lufttryck - Max:
1025,5 hPa
Klockan:
00:04
Lufttryck - Max:
1026,5 hPa
Klockan:
11:55
Lufttryck - Min:
1024,8 hPa
Klockan:
03:41
Lufttryck - Min:
1024,1 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:40
Sol upp: 07:30
Sol ned: 16:17
Skymning: 17:08
Dagsljus: 10:28 tim:min
Dag längd: 08:47 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 08:06
Månfas:
New moon
Moon
Måne ned: 16:51


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

 

Och bilden.
 

 

Morgon

 

Det finns inger jag misstror mer än dessa försöksläkare på VC och det är politiker.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards