jans

Alla inlägg den 18 februari 2018

Av Jan Sandström - 18 februari 2018 09:50

Söndag den 18/2



Igår tog jag en promenad och det blev ned på stan och Clas Ohlson.

 

Köpte några småsaker, lite svårt att bära hem den där bandsågen jag varit sugen på, eller var det planhyveln.

Men det blev lite kämpigt sista biten, i alla fall fick jag ihop 5 km och 60 meter, på ett ungefär med det mätade mobilen fast den missar en del och räknar för mycket ibland beroende på hur den får GPS-signal.


Kom hem och då ville Mirabell ligga i mitt knä igen efter att jag fått i mig en filtallrik.

Jag mådde ändå skapligt fast jag dragit ned på min medicinering.

Låg på soffan och då med Gunnar på mig och det sista på Kurt Wallander men sov inget fast jag sovit så dåligt sista två nätterna.


Fick för mig att ta bort laserskrivaren och bara ha bläckstrålen alternativt byta plats på dem.

Men hur som helst lyckades jag inte installera bläckstrålen till min NAS så jag ställde tillbaks dem på sina platser.


Den här har jag direkt till min dator så den är lätt att få in men Inger kan inte skriva ut färg om jag inte har datorn igång.

 


Den här är installerad i min NAS, vita burken uppe till vänster och är alltid redo, det är enkelt att installera den i då NASen känner av den direkt.

Men jag lyckas inte få in rutiner så att datorn känner av den och kan skriva ut.

Det vete   hur jag gjort en gång i tiden. Jag fick den bara inte att fungera med min dator så nu ska jag kolla OM Inger kan skriva ut där.

 

Det slutade med att jag blev frustrerad och lade ned alla försök.


Jag såg en gammal inspelad film, Inger kom hem och vi åt till slut middag till en ny film. Jack Ryan där han slogs i Ryssland.

Sedan blev det kaffe och efterrätt (glass) till första delen på Shetland.

Den serien gillar vi och den påminner lite om Midsomer, jag gillar de Engelska deckarna.


Jag gick isäng ganska tidigt, lite efter 23 men orkade inte lyssna så mycket på nya boken, "95-åringen som skilde sig".

Vilken tralig uppläsare, vet inte om jag orkar lyssna på hela boken.


Men inat har jag sovit URUSELT, sovit en timme i sträck på sin höjd och vaknat av värk och krypande i kroppen.

Upp och gå för att röra på mig men till slut blev det morgon och jag har ont i, i. i. överallt


Det var skönt med en lång varm dusch.

Två ostmackor och kaffe men jag har ont.

Är det verkligen lönt att bli drogfri, men jag slipper ju springa hos läkarna för att förnya recepten.

Fast mina pollensprutor lär jag nog aldrig få igen utan jag ska redan nu börja knapra Aerius mog björkpollen senare i vår.

Jag vet inte hur läkarna tänker men det ska tydligen vara bättre för kroppen att äta några antiallergipiller varje dag ett halvår än att få en eller två sprutor, som dessutom fungerade perfekt för mig. Nä jag tror inte jag kommer att besöka henne som hon vill.


Idag får jag se om det blir någon promenad eller någonting överhuvudtaget.

Huvudet vill litegrann men inte kroppen.


Just nu -4,7° här ute och solen har kommit fram men på bilden jag tog tidigare var det gråtrist men den bilden får gälla då solen bara tittade fram en kort stund.

 


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-02-18 10:30:09

Temperatur: -2,9 °C
Lufttryck: 1029,4 hPa och Steady
Luftfuktighet: 90 %
Vindstyrka: 0,7 m/s från ENE,
i byarna 1,0 m/s
Kyleffekt: -2,9 °C
Inne hos oss. Temp: 21,8 °C Fukt: 30 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 3,6 mm
Året: 25,5 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-2,9 °C
Klockan:
10:28
Temp - Max:
-1,8 °C
Klockan:
14:46
Temp - Min:
-5,8 °C
Klockan:
07:24
Temp - Min:
-10,6 °C
Klockan:
02:53
Lufttryck - Max:
1029,6 hPa
Klockan:
10:17
Lufttryck - Max:
1029,2 hPa
Klockan:
22:18
Lufttryck - Min:
1028,7 hPa
Klockan:
05:19
Lufttryck - Min:
1026,8 hPa
Klockan:
00:05


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:34
Sol upp: 07:24
Sol ned: 16:24
Skymning: 17:13
Dagsljus: 10:39 tim:min
Dag längd: 09:00 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 08:25
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 19:36


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


Så det kanske blir en promenad ändå men inte så lång som igår.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards