jans

Alla inlägg den 7 augusti 2018

Av Jan Sandström - 7 augusti 2018 17:31

Det är fint här också.

Sedan en dementi, det var inte öreälven i förra inlägget utan Örån och den missen skyller jag på skyltläserskan som sitter där bak.

Av Jan Sandström - 7 augusti 2018 15:59

Fint men otroligt lite vatten i älven.

Det är öre älv vi sitter vid och då blir det där Örebro ????, den va dålig men snart dra vi vidare, det var 15 km vägarbete med lösgrus efter Lycksele.

Av Jan Sandström - 7 augusti 2018 12:58

I våras var det mycket vatten i Vindelälven.

Det kan man inte påstå att det är idag.

Men kaffe på stugvatten och nybakad mjukkaka från Överrödå är gott.

Av Jan Sandström - 7 augusti 2018 09:17

Tisdag den 7/8


Igår lämnade jag in min MC för däckbyte och service.

Sedan åkte vi till Norrbyskär där vi gick runt på varenda stig tror jag, Anders var vår guide och han hittade överallt.

Det blev mat och kaffe innan vi åkte hem igen och då fick jag hämta ut hojen med nya fina däck.

 


En lugn kväll där jag mest satt och pulade på med en ny semesterresa till min webbsida. Det var när vi 2015 åkte ned till Jönköping och snart är den klar.


Strulade även på ed att försöka få igång bloggen på mitt hemnät men det går inte.

Har inte heller hört något från supporten på blogggplatsen.

Hur stor är den egentligen eller är det ett enmansjobb i någon källare som driver bloggplatsen. Det verkar inte finnas någon information om den.


Gick sent isäng men har sovit gott och stora delar av natten med Gunnar vid knävecken.


Upp och direkt iväg med bilen till Carstedts för montering av extraljusrampen.

Tog en lånebil hem för det kändes jobbigt att gå utan frukost.

En liten pigg bil med automatlåda eller ajtomat som vi säger här i norr.

   


Soligt och fint idag men normal augustitemperatur så vi funderar på att ta en tur up på hojen, ut någonstans och äta eller fika.


Jag får återkomma med vart det bar av och när.


Nu vill jag bara få bloggen att fungera på min bordsdator och nätverket här hemma. Mobildata hade jag tänkt ha kvar till när vi åker till Norge.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards