jans

Direktlänk till inlägg 30 januari 2023

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 30 januari 2023 08:12

Måndag den 30/1 och nu 90 dagar kvar.

Till du som inte hängt med räknar jag ned till dagen då Inger slutar jobba och blir riktig pensionär.


Men igår så jobbade hon med timmar, jobbade morgon och kväll och jag stökade på här hemma.

Plockade undan och sorterade, hängde upp tavlor  , jo jag hängde upp några som vi tog ned inför fotograferingen för de hänger mer skyddade på väggen än står på golvet med tanke på veckan som kommer.

Vi får ju besök söderifrån och de anländer med tåg tidigt imorgon.

Det är alltså Tomas med barnen Alex och Harry som kommer och ska vara här där det är vinter.


Jag satt som vanligt en hel del här vid datorn och på sidoskärmen rullade Star Trek men till slut blev det middag och som vanligt rester.

Men man blir liksom inte så less på samma meny nästan varje dag, jag äter ju fil med havreknäcke och Betavivo havrehjärtan till lunch nästan varje dag. Ibland blir det lyxigt med keso i.


Jag försökte se film senare men de två jag startade på Netflix sög så efter nån kvart stängde jag av dem och då blev det Damernas detektivbyrå, utspelar sig i Botswana i Afrika och som jag har inspelat på datorn. Men tyvärr saknar jag svensk text fast jag förstår det mesta då de pratar engelska.


Släckte TVn och senare kom Inger hem, det blev sängen och några sidor på boken med katt mellan mina ben.

Har sovit skapligt gott men toanödig efter 3. Steg upp halv sju.


Idag ska vi till Vindeln med ett lass, vi köpte ju skåp och annat innan helgen och det ligger lastat men det blir nog fullt då vi packat in mer som ska till lägenheten.

Tittat nog upp till stugan för det är några saker som ska dit också men främst för att ekorrar och fåglar ska få mat men jag ska försöka skotta bort det som rasat ned från verandataket ned på gångbron. Där blir jag nog tvungen att sätta rasskydd på gott och ont, det onda är att jag inte vill ha allt för mycket snö på det taket då jag byggt lite speciellt, verandan har inga plintar utan allt hänger i takkonstruktionen men även två limträbalkar som går under hela stugan och ut under altangolvet.


Tacksamt är att det inte är så kallt idag, utanför mitt fönster har jag -0,2° och väderstationen visar -0,3° och 1,4 m/s från nord.


Morgonbilderna ser ut så här.

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 7 juni 08:39

Fredag den 7/6   Då var det vardag igen och man får vila upp sig, lite. Igår var det vår nationaldag och marknad i Överrödås byastuga vilket vi såklart åker ned till.   Vi var tidigt där och då inte så mycket folk men ändå några st. Gick ...

Av Jan Sandström - Torsdag 6 juni 07:39

Torsdag den 6/6   och det är alltså vår nationaldag som ska firas stort.     Men igår blev det jobb här hemma och på förrådet, Inger oljade möbler och annat men först åkte vi till Vindeln där jag pratade med mekanikern och om min jordfräs....

Av Jan Sandström - Onsdag 5 juni 07:22

Onsdag den 5/6   Igår så föddes den första ungen, eller kläcktes säger man väl om fågelägg. Det är Fru Rauer som fick första för året och ägget kläcktes runt kl. 21:02, och det mesta av ungen var ute kl. 21:12. Allt enligt Rune Aae på Faceboo...

Av Jan Sandström - Tisdag 4 juni 07:27

Tisdag den 4/6   Idag blir det   till barnbarnen Alex och Harrys morfar Michael som blivit ett år äldre.   Men även till Rune Aae i Norge blir det ett litet   Han sköter och håller i kamera m.m. på fiskgjusarna i Oslofjorden.   ...

Av Jan Sandström - Måndag 3 juni 07:45

Måndag den 3/6   Igår skulle jag ju försöka få dit förrådsdörren eller åtminstone få klart förstärkningen under tröskeln då dörren både hamnar högre och längre ut. Men, tja som vanligt är jag inte som Sickan, eller jag kanske är det för hans pl...

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards