jans

Alla inlägg den 15 maj 2024

Av Jan Sandström - Onsdag 15 maj 08:58

Onsdag den 15/5


Igår åkte vi till Vindeln, släpvagnen var med och på den listerna till kattnätet på balkongen.

Inger skulle gå på en aktivitet hon är med i och jag tänkte börja med golvet på balkongen.

Men först förbi Coop där vi handlade lite basvaror och jag hämtade ut paketet med fläktarna som ska till stugan.

2 enbart fläktar och ett paket med rör, kallrasskydd och ventilgaller (det vänstra) och allt från Clas Ohlson.



Fint väder så ut på balkongen och det gick fint, tyvärr hade jag glömt glasögonen i stugan så resultatet kanske inte blev det bästa.        

 


Nej så illa jobbar jag inte men jag hade glömt att multisågen var kvar i stugan och inte låg i lägenheten.

För efter att lagt ut reglarna och fäst första brädan så har jag kapat dem lite för långa så jag måste göra ett urtag för balkongens räckesstolpar.


 


Så jag gav upp och gjorde lunch, tänkte sitta och läsa/sova och lösa korsord hela eftermiddan när Inger var ute.

Men det gick ju inte för sig så ut på balkongen igen för jag har ju lite verktyg i lägenheten.

Med såg och hammare samt en vass morakniv löser man mycket.

Så nu ligger golvet där och jag blev nöjd förutom att jag egentligen skulle ha klyft yttersta brädan lite så att den innersta blivit lite bredare, men även jag gör mina misstag, eller så skulle jag ha börjat med innersta fast den behöver nu sågas till lite.


 


Det är ju inte rak vägg (huset är byggt 1967) och vid dörren går det in lite så sista brädan har jag markerat på och fick följa med tillbaks hit till stugan där jag nu ska såga till den.

Inger kom hem och blommorna fick vatten och jag plockade ihop lite, först förbi ICA där vi handlade lite mer basvaror och extra,


  



det blev lite somrigt till mig men då måste jag slänga en, det blir nog tids nog när jag helt nött ut den jag nu har på mig.

  Den börjar verkligen ta slut och har fått hål men duger till att jobba i nu när vi fått värme.


Efter ICA blev det OKQ8 där jag tankade och så köpte vi varsin mjukglass och satt där ute vid ett bord och åt innan vi svansade iväg hem till stugan igen och kisse tog emot oss.


Sedan blev det inte mycket gjort för mig, kaffe och satt ute på altan. Hjälpte Inger dra kärran hon lastat med ved uppför backen på gräsmattan och så gjorde jag middag, rester men mättande och billigt, billigt var inte vinet jag drack upp.  

Rester även det från festivalkvällen fast det var svepskäl att ha dyrt vin till melodifestivalen som inte var mycket att se.


Satt vid datorn och så satte jag på en film på Netflix som jag slötittade på.

American outlaws.


Sedan sängen och Alice gick ut och in genom kattluckan vi haft upptejpad hela gårdagen.

Men nu släppte jag igen den och jag tror hon gått igenom luckan under natten men är jag i närheten sitter hon bara och väntar på att dörren öppnas, som Gunnar och Lycka gör.

Men jag hade "jäkligt"   ont i kroppen igår kväll, händer, knän och lite överallt efter balkongjobbet så smärtlindring, ändå har jag fått sova bra, ända till åtta förutom då katten ville ha lite uppmärksamhet.


Idag ska Inger in till Vindeln igen för att träffa folk, det är nån föreläsning på Forum hon vill vara med på och så låna fler böcker.

Jag ska stanna här och ta det lite lugnare, såga balkongbrädan och så påbörja i förrådet, flytta ut och om grejor.


Där inne kanske det är lite svalare än ute där vi nu kvart i tio har 20.3° och i Vindeln samma temp.

Väderstationen säger 21,7° och 1,0 m/s från sydväst.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

 


Den här kameran måste jag pensionera så länge för vi har inte snö på träden utan grön färg är borta eller vad som felas.

            

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards