jans

Alla inlägg den 20 maj 2024

Av Jan Sandström - Måndag 20 maj 08:55

Måndag den 20/5


När lillan kom till jorden, det var i maj, när göken gol. 

 

 

Men det var för många år sedan det hände de två vi nu grattar idag.

Kusin Margareta i E-tuna och brorsdotter Elin här i Umeå.

 

Så 

 

till er båda från oss båda.

 

Men till igår så tog vi bilen ned till Vännäs där vi, jag och Emil lämnade av Inger till symöte (skvallermöte) och så körde vi genom stan till Anders i Stöcksjö.

Men han var inte hemma och vi var en kvart tidiga så det ordnade sig.


Atho blev glad över att ha fått besök och speciellt Emil som är hans lekkompis.

 


Men även Emil och Anders går bra ihop och Emil får lära sig massor då han är där.


 


Jag får sitta med min kaffekopp och ibland katten Lycka.

Anders skulle bjuda på våfflor och 3 st. med sylt och grädde

Men jag har aldrig sett någon äta så mycket Nutella, grädde, kolasås och chokladsås, och jag tror han fick det på varje våffla.

Hur många han satte i sig vet jag inte men något mer kunde han nog inte ära senarer.


Men Atho skulle ut och rastas igen och nu en längre runda, Emil fick följa med på cykel och jag tackade för mig och åkte iväg till Vännäs för att hämta Inger, sedan "hem" till stugan.


Här blev inger jobb ute för det blåste igår eftermiddag, en nordvästvind så en presenning var på vift men bara bortanför husvagnen, en annan på gräsmattan låg kvar helt oberörd då den låg lite mer i lä.

Kisse låg inne hela gårdagen.


Jag såg lite TV med katt på magen innan det blev sängen och boken med katt på magen.

Har fått sova gott och inte så otroligt mycket pollen igår.


Vaknade och steg upp halv åtta.

Idag, sista veden ska in sa Inger, jag ska laga vertikalskäraren där handreglaget gått av.

Kanske få lite tid inne i förråd för att plocka ihop och plocka undan.

Kanske få tid att, fortsätta med att räkna ut vad vi behöver till förrådets isolering.

Kanske blir det något helt annat idag men det blåser då inte så hiskeligt mycket.

I natt klockan fyra var det -2,6° och nu här ute mot norr +8.2° och i Vindeln +8.4°

Väderstationen visar 11,7° och 2,0 m/s västlig vind och solen skiner.


Morgonbilderna ser ut så här.

 

Svårt att skriva med en sån här sötnos i knät och hon förhindrar mig att gå och ta bilderna ut genom fönstren.


         

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards