jans

Alla inlägg den 28 maj 2024

Av Jan Sandström - Tisdag 28 maj 08:22

Tisdag den 28/5


Igår, jo jag mätte lite på placeringen av avloppet.


Sågade brädspill i mindre spillbitar. Sådant som går att elda i badtunnan.

Tunnans vatten fick en klortablett.

Rev lite mer i varmförrådet  och fick ned några fler masonitskivor från väggarna. Det är sådana där 1 cm tjocka och Forsgren som byggde stugan var som jag, spikade fast saker och ordentligt.

Ett eluttag som sitter på väggen mot sovrummet tog jag bort.

 

Det har ändå inte fungerat sedan många år tillbaks, jag har ingen aning om varför och uttaget användes ändå inte.

Kan ha hänt då vi bytte elcentral här i stugan och fick automatsäkringar men det kanske jag får reda på nu när vi ska riva i väggarna.


Sedan dra spik ur skivor och lister så att man inte gör sig illa, sågade skivorna i lite mindre hanterbara bitar.


Grävde en grop i skogen och så fick Gunnar komma till vila där.

 

Nu ligger han utmed Peter o Annas katt Norton som plötsligt bara somnade in.


Satt även lite med korsord men en varm men blåsig dag och luften full av pollen så jag var inte riktigt på hugget.

Efter middan gick jag då in och såg på TV hela kvällen, nåja vi äter ju middag runt sju eller senare.

Men det finns piller och ögondroppar och igår gick det åt några st.


Gick isäng och låg med boken klockan 23 då brandvarnaren satte igång.

Det var Ingers fel som stod vid spisen och gräddade rullrån och inte hade fläkten igång.

Jag hittade då ingen annan orsak.


Har trotts pollen och värk fått sova skapligt men klockan 4 tyckte jag var för tidigt att stiga upp fast Alice tyckte det var dags.

Eller så var hon bara hungrig för maten hon fick igår gillade hon tydligen inte.

Halv åtta blev det morgon och en hungrig katt fick ny mat som hon gillar.

Vi får köpa ny av den sorten. Tonfisk på burk från Zooplus. Köpte ju ett lager sådant till Gunnar och Lycka som gillade den men nu är den slut.


Idag ska vi iväg ut igen, Till Vindeln för Inger har en aktivitet att gå på och jag ska åka och serva bilen.

Hoppas bara att det inte tar allt för lång tid för dem att göra det för jag tänker sitta och vänta, antingen inne eller ute om det nu inte blir allt för varmt för yr spår faktiskt bara 23° för igår kväll hade de 24°

Men det kan blåsa 11 m/s sydlig vind och allt innebär POLLEN i luften och mina ögon näsa hals och ned i fötterna.


Men nu snart nio har vi här 17.9° och i Vindeln 19,5° men det är skönt med värme för reumatikeronda leder.

Väderstationen visar på 18,4° och 3,7--6,1 m/s sydvästlig vind.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

   

 

Jag måste kolla om svalorna bygger bo i carporten i år.

 

          

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards