jans

Alla inlägg den 31 maj 2024

Av Jan Sandström - Fredag 31 maj 07:41

Fredag den 31/5


Igår blev det en hel del gjort men inte jobb på egen hand.


Jag vet inte om jag ska tro på väderstationen alla gånger. Hoppas då att den har helt fel men lite regn borde vi få.

 


Igår så kom då inte en droppe och det dammade när han harvade åkern.

Vi flyttade det sista av brädhögen som legat på gräsmattan några år så nu är det fritt för grävaren att gräva och köra sönder den.


Beställde två bussningar till husvagnen så att jag kan se och prova om det ska gå att själv montera dem, är det lätt så kan jag beställa till andra sidan när allt nu är isärtaget.

Kostar ändå bara 300:- att köpa delarna. En ny axel som de rekommenderar kostar allt mellan 15 och 20 000:-


Lunch och fika blev det också och så gav jag mig på förrådet och fick till slut loss dörrkarmen.

 

Jag byggde ju karm och dörr 1986 och då hade jag ju inte mycket till verktyg men spik fanns det gott om.

Började sedan dra bort panelbrädor från dörr till vänstra hörnet med tanke att börjar jag där så får jag dit nya dörren och så går vi vidare runt förrådet.

 


Innanför väggen till höger finns en massa som ska lossas från väggbrädorna, som en elcentral och den ska få en tillfällig bräda att sitta på.


 


Efter att ha fått bort brädor och Inger rensat från spik så skulle jag täcka för ifall det kommer regn och det var då det hände.


Men det blev inget kaffe utan jag tog en öl istället till middan.


 


efter att vi täckt för och packat ihop verktygen. 


 


Jag blödde lite men faktiskt inte så ont eller besvärligt av skadan..


 


Men bara så onödigt och slarvigt av mig.

Men det blev en god öl och god middag som vi satt ute och åt.

Jo jag hann ju även spola av två altaner så efter middan oljade Inger in dem.


Alice var ute hela dagen och mest såg vi inte till henne i värmen, hon låg väl och sov under något förråd eller buske.

Men ibland kom hon strykande och höll koll på att vi arbetade ordentligt.


Så det sista jag gjorde var en översyn och rengöra luftrenaren som nu fick stå i "mitt" sovrum, här i kontoret, lite koll i datorn och en film från Netflix men jag blev så trött och slut att redan vid nio så gick jag isäng och orkade inte ens läsa.

Har vaknat någon gång inatt för att kissa, då låg Alice inne och sov.

Vaknade klockan sex men gick isäng en halvtimme till efter att ha tagit ögondroppar mot pollen.

Jag tror det är pollen och damm som orsakade tröttheten.


Idag ska Inger till Vindeln och jag kör henne, med släpvagnen för jag ska köpa vindskyddsplast och tunn läkt som jag inte fick tag på hos BYGGmax men Bygma i Vindeln har bägge delarna.

Sedan åker jag själv hit då Inger ska jobba och så ligger hon kvar i lägenheten för imorgon lördag är det marknad i Vindeln och den ska vi gå på.


Det ska bli en varm dag även idag och nu skiner solen men i morse var det grått.

Nu halv nio har vi här 18.4° och i Vindeln 20,6°

Väderstationen, som trilskades i morse (kanske därför regnvarningen ovan) och inte gav någon data visar nu efter omstart m.m 18,5° och 1,0 m/s från sydost.

Då är det nog ganska skönt ute.

 

Morgonbilderna ser ut så här idag.

         

 

Inger lämnar en remsa så vi kan gå ut, och in och idag tar hon det sista så kan vi gå på sidan om.
Frågan är om Alice förstår det, Gunnar kunde det.

        


Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards