jans

Alla inlägg den 19 juni 2014

Av Jan Sandström - 19 juni 2014 22:07

En man hade köpt sig en ny sportbil och var ute på motorvägen för att testa lite. När han var uppe i 160 så upptäckte han blåljus i backspegeln och tänkte: ”snuten hinner aldrig ifatt mig i denna bilen.”
Han gasade på upp till 200 men blev plötsligt iskall och tänkte-”vad gör jag igentligen”.
Han saktade ner och körde åt sidan och polismannen kom fram och frågade efter körkortet och sa.”Det har varit en lång dag, jag är trött, det är midsommarfton och jag skall snart gå av mitt pass och har inte lust att sitta med mer pappersarbete! ” sa polisen.
”Kan du ge mig en bra ursäkt som jag inte har hört förut till varför du körde för fort så slipper du böter och indraget körkort!”
Mannen tänkte ett tag och svarade sedan.”Min kärring stack med en polisman i förra veckan och nu var jag rädd för att det var du som försökte att lämna tillbaks henne!”
”Ha en trevlig midsommar!” sa polisen.

Av Jan Sandström - 19 juni 2014 18:07

Vi har blivit kattvakt till Mirabell igen men nu känner hon sig hemma här, efter att katterna hade hälsat på varandra lade hon sig på soffan och sov.

 

Handlade med Peter och Anna, jag körde kundvagnen och scannade varorna.

Vi hade tur och hittade en parkering ganska nära entrén och när handlingen var klar så regnade det ordentligt.

 

Körde till Grön zon och där köpte de burgare, på väg tillbaks så var det mindre trafikstockning in till Coops parkering och ut efter vägarna.

Jag kom hem och vädret var då fint så jag satt ute med burgaren och kaffe, sedan drog moln in och det började regna.

 

Jag satt ute och Gunnar kom upp i mitt knä där vi sov i en timme men jag fick magknip och rännskit på toan, men nu har det lättat.

Säkert den där burgaren.

Maria tog ut Mirabell så hon fick känna vått gräs under tassarna.

 


Nu är det i alla fall middag.

Av Jan Sandström - 19 juni 2014 14:17

OM det inte var för att de andra skulle handla där så.

Själv handlar jag aldrig på Mac Donalds och nu fick jag en påminnelse om varför.Sämre burgare har jag inte ätit sedan förra gången på MD.

Till och med den konserverade burgaren som Erik beställde hem på Internet smakade bättre, var fräschare och godare.


Nä tyvärr Mac Donalds, mig kommer ni inte att få som kund och nästa gång tror jag inte ens jag tar emot om jag blir bjuden.

Av Jan Sandström - 19 juni 2014 12:42

Är ute med Peter o Anna och de är inne och handlar burgare.
Som synes vräker regnet ned.

Av Jan Sandström - 19 juni 2014 09:44

Idag kom jag ihåg att ta med kameran när jag väckte de små.

Och Nisse var på humör för en morgonsång eller vad han höll på med.

Det är en 2 minuter lång videosnutt som kan ha riktigt högt ljud.

Men visst är det mysigt med sådan sång ibland här i huset.

Blir du inte avundsjuk och vill ta hand om våra små.


Ska tillägga att den som tar hand om fåglarna får även burar och tillbehör samt en gallerdörr med formatet 88*193 cm.

   

Så här bor våra fåglar och kaninen men grejorna på golvet ska egentligen inte stå där utan Inger håller på att städa kylrummet bakom dörren rakt fram.

 


I de tre dörrarna till vänster går till barnens tidigare sovrum, först till höger är en toalett där även kaninen har sin låda han går på.

I skåpet till höger har jag djurmat och deras saker och bakom skåpet en dörr till garaget och Marias rum, min tidigara TV-verkstad och firma så vi har haft fin kontakt med fåglarna under åren men som jag nämnt så är Maria på väg att flytta ut och då tappar vi får semestervakt till husdjuren.
 

Av Jan Sandström - 19 juni 2014 09:42

Nyss var det solsken och fint men så såg jag några mörka moln komma och nu försvann solen.

   

Och YR har spått regn liksom min väderstation, så då kanske det kommer regn.

Huvudsaken är att det inte blåser.


Nästa inlägg handlar om parakiterna.

Av Jan Sandström - 19 juni 2014 08:17

Torsdag den 19/6

Och idag skulle "farfar" fyllt 95 år, med farfar menar jag min far.

Men tyvärr fick han inte leva längre än till 1 september 1991, snart 23 år, tänk vad tiden går fort.


Igår blev en hyfsad dag vädermässigt då det gick att sitta ute lite grann men eljest blev det inte mycket gjort.

En helt vanlig dag alltså.


Inatt har jag sovit om än lite oroligt ibland.


Idag, inget särskilt inprogrammerat,


Men det ser lovande ut vädermässigt, än så länge skiner solen och det ser inte ut att blåsa för ovanlighets skull.

Jag steg upp tidigt så frukosten tog jag vid köksbordet men förmiddagskaffet blir nog ute på altan, för nu har vi 14,3° där på skuggsidan.

Väderstationens Aktuella värden:
2014-06-19 08:30:06

Temperatur: 16,2 °C
Lufttryck: 989,3 hPa och Falling
Luftfuktighet: 54 %
Vindstyrka: 1,8 m/s från NNE,
i byarna 3,7 m/s
Kyleffekt: 16,2 °C
Inne hos oss. Temp: 21,2 °C Fukt: 42 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 10,2 mm
Året: 182,4 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
16,5 °C
Klockan:
08:14
Temp - Max:
20,8 °C
Klockan:
18:34
Temp - Min:
7,7 °C
Klockan:
03:07
Temp - Min:
-4,4 °C
Klockan:
03:46
Lufttryck - Max:
991,6 hPa
Klockan:
00:22
Lufttryck - Max:
993,5 hPa
Klockan:
00:10
Lufttryck - Min:
989,2 hPa
Klockan:
08:10
Lufttryck - Min:
990,9 hPa
Klockan:
21:03


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:14
Sol ned: 23:07
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:53 tim:min
Morgondagen: There will be 0min 56s more daylight tomorrow
Måne upp: 00:25
Månfas:
Avtagande gubbe
Moon

och gårdagens minimitemp var INTE -4,4°, se gårdagens inlägg.


Så här skönt ser det ut i trädgården bara jag plockar undan isoleringen som ramlat omkull.

Jo jag kanske skulle införskaffa lite slang idag och försöka få ihop ett flytande insug till badtunnan.

Och idag kan nog kaninen och fåglarna kanske komma ut ett tag.

 


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards