jans

Alla inlägg den 4 juni 2014

Av Jan Sandström - 4 juni 2014 22:31

Åtminstone ett uppblött blötdjur.

Det blev ännu ett dopp i "grytan".
Men nu är jag inte skitig.

Av Jan Sandström - 4 juni 2014 17:20

Nu har jag bytt till datorn så att det går fortare att skriva :-)


Inger hittade ett fågelägg mitt på gräsmattan men jag har inte tittat i böckerna vvem som kan ha tappat det.

Handsken ger en fingervisning om storleken men jag tror inte det är någon lite snapare eller sparv som lagt det, möjligen nätskrika eller stare.



 


Eljest har Inger satt potatis och annat i landet så nu är det bara att vänta på värme och iblnad lite regn.





Jag gick över till grannen och tittade och de håller på att bygga ut stugan.

Kul för det visar att det händer mer här i byn och att de kanske stannar som heltidsboende ett tag till med allt vad det innebär av vägunderhåll, vilket för övrigt är obefinntligt nu för tiden.

Tog ett foto in i skogen där vi tänker bygga en till stuga på ungefär 20 m2.


 


Frågan är OM jag överhuvudtaget går iland med det när jag tar slut av att bygga en låda över sandfilterpumen.

Men tanken är att jag inte ska bygga den själv utan andra bygger och jag står för handräcknng och marktjänst.


Nu ska jag stoppa ned mer ved i kaminen så att det blir varmvatten i tunnan någon gång i kväll.


Av Jan Sandström - 4 juni 2014 17:12

Eller ska jag säga "Eld i berg.., ö tunnan"
Nu har jag gjort upp eld för ett tidigt bad för nu har jag gräsligt ont i benen.

Av Jan Sandström - 4 juni 2014 11:33

Det här inlägget blir ett komihåg till mig att jag har tid för besiktning av släpvagnen den 9/6 kl 13:20.
Då måste jag bara se till att jag har en bil som kan dra den dit men et blir ett senare problem.

Av Jan Sandström - 4 juni 2014 11:20

Eller ska jag se det som förmiddagskaffe.

Jag har då lyckats justera bromsen på släpvagnen.
Nu behöver jag bara en tid för återbesöket innan den 19:de.

Det gick enkelt när vi väl lyckats vända upp den på kant.
Förr gjorde jag det själv men nu behövde jag både Ingers hjälp och ett spel.

Av Jan Sandström - 4 juni 2014 09:34

Onsdag den 4 juni och allt är lungt.


Igår snickrade jag mycket, tycker jag då men för en erfaren skulle det bara ha tagit någon timme.

Jag kanske inte jobbade mycker mer jag heller om man räknar bort alla raster.

Vi åkte till Vindeln och hämtade ut meicin, köpte glass och kaffe/te på ett litet ställe.

Svågern Harry kom och fräste potatislandet och som tack fick han middag och kvällsbad.

Myggen kom i svärmar på kvällen till min ilska och fåglarnas glädje.

Trött gick jag isäng men orkade ändå med ljudboken en stund.


Sov gott och som oftast här är man trött efter många timmars sömn och det är skönt att sova med öppet fönster.

"Myggjagaren" håller myggen borta, det är en liten grej i vägguttaget som man laddar med små blå plattor.


Idag är det mulet men varmt och fåglarna kvittrar och drillar i träden, kaffet slut men Inger verkar inte vilja ha mer te ännu så jag får vackert vänta till jag skrivit det här klart.

Det är nästintill vindstilla här hos oss och när vi gick ut för snart två timmar sedan var temperaturen 17-18 grader.

 

Himlen är liksom sjust marmorerad och det är riktigt fint.

Men igår var det klart och fri sikt ända till månen som hängde blek där uppe ovanför TV-antennen.

 


"Nu jobbar vi, innan det blir påtår" säger Inger och då är det bara att göra som hon säger.


Hon ska sätta potatisen och jag ska försöka få dit dörrarna på pumphuset.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards