jans

Direktlänk till inlägg 26 september 2014

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 26 september 2014 08:30

Fredag den 26/9


Och idag blåser det, igen.

Det blåste igår men då var det riktigt kallt på morgonen. idag blåser det men är nästan tio grader varmt.

Trastarna äter rönnbär och jag fick en skapligt fin bild av alla jag tog genom toafönstret.

 

Det är bara synd att det är en västlig vind för den ligger rakt på oss över ängen så det verkar inte skönt idag heller.

Men nu måste vi lasta släpen och köra bort skräpet till Vindeln.


Men, igår var jag ensam så jag gjorg´de inte så mycket mer än satt inne och läste. Eldade igång badtunnan och tog ett någolunda skönt eftermiddagsbad men det blåste kallt om huvudet fast jag hade mössa på.

Sedan kom Inger från stan och vi tog ett kvällsbad med en härlig stjärnhimmel där vi såg många satelliter och flera stjärnfall, det var ett par grader kallt så tyvärr ångar det lite för mycket från vattnet så man får passa på och sitta på en sida där vinden kommer ifrån så det blir klar sikt och attinte glasögonen immar igen.

Gunnar var med oss och sprang i buskarna runt badtunnan innan han drog iväg bort någonstans.

Senare kom även han in och lade sig i soffan där jag satt och klockan 5 väckte han mig för att få gå ut och jag ställde upp fönstret.

Då hade det svängt och var ett antal grader varmt men blåste.

Gunnar var ute till halv åtta då han kom in och åt lite, jag steg upp och han gick ut igen en liten stund, kanske för att göra sina behov.


Som jag sa så blåser det och är gråkallt även om det nästan är +10 grader men en västvind rakt in på stugan.

 


Nu borde jag klä på mig och gå ut för att lasta släpvagnen för det ska ju rekgna senare idag istället för att sitta hör och knappa på datorn.


Godmorgon..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards