jans

Alla inlägg den 25 september 2014

Av Jan Sandström - 25 september 2014 21:41

Ett skönt bad med gnistrande stjärnhimmel där vi såg många satelliter och flera stjärnfall.

Av Jan Sandström - 25 september 2014 14:15

Västvind rakt in mot stugan.
Då är det skönt att få sitta inne med en brasa och en bok

Men solen skiner mer och mer på mig så det blir svårt att läsa.
Jag vill ändå inte dra för gardinerna.

Snart är det nog varmt i tunnan för ett bad, bara jag vågar och kan ta mig dit utan att jag fryser ihjäl halvvägs.

Av Jan Sandström - 25 september 2014 10:43

Torsdag den 25/9


Det är nästan så man kan tro att vintern är här.


Det är kallt ute men nu har det i alla fall kommit över noll, men tidigt i morse var det -10,8 grader kallt.


Igår slet jag lite men badade också, men jag orkade inte ta ett kvällsbad, det var så skönt här inne.

Gunnar kom in och lade sig här hos mig på soffan när jag såg på TV och det har han inte gjort sedan vi kom hit.


Jag gick isäng och lite senare kom han krypande upp i sängen till mig där han låg till 5-tiden då han ville gå ut.

Det var kallt men jag ställde ändå upp fönstret och efter en timme kom han in igen till mig.

Det gick bara en stund, så pass länge att han värmt tassarna och hunnit äta lite mat (tydligen ingen frukostmus) så skulle han ut igen en dryg timme till men nu ligger han på sängen och sover.

Det hann bli lite svalt inne men efter att jag hämtat in ved och gjort en brasa och fått i mig frukosten är det skönt.

Speciellt som solen kommit fram och skiner på mina bara fötter och färmer så gott.

Nu börjar en åsa-Nisse på TV, I kronans kläder.


Anders ringde om att han är med i dagens tidning VK och på nätupplagan vk.se

http://www.vk.se/plus/1283986/scouterna-kors-ut-efter-30-ar
och
http://www.vk.se/plus/1283985/oklart-vem-som-tagit-beslutet
jag har delat artiklarna på min facebooksida där de går att läsa för alla ickeprenumeranter i 24 timmar.

https://www.facebook.com/people/Jan-Sandstr%C3%B6m/1225603361

Jag vet inte om länken verkligen fungerar ;-)


Som sagt jag sov ganska gott inatt även om sömnen blev lite störd i morse.


Det syns på morotsblasten att det varit aningen svalt inatt.

 


Så här kallt såg det ut i morse.

 

Senare idag när tempen stigit lite mer blir det mer jobb ute, jag ska lasta skräp på släpvagnen som vi ska dra iväg med till återvinningen i Vindeln och så ska vi äta lunch ute, troligen på Hotell Forsen.

Kanske skulle jag ta och byta olja i gräsklipparen fast när jag ser ut så blåser det en västvind så det kanske blir en dag inne.


Nä nu kommer jag inte på något mer att skriva.


Godmorgon.

Av Jan Sandström - 25 september 2014 09:57

Brrrr det var kallt i natt med -10,8 grader.
Speciellt om man sover med öppet fönster :-S

Anders ringde och sa att han var med i en artikel om scouterna i dagens VK.
Den ska gå att läsa på nätet också,
http://vk.se

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards