jans

Direktlänk till inlägg 8 mars 2015

Ny teknik, eller världens uppfinning.

Av Jan Sandström - 8 mars 2015 10:02

Jo det handlar om ett chip som opereras in under huden.

DN skrev om det liksom många andra tidnigar men länken går till DN.


Jag vill spåna vidare på detta att tänk om detta "chip" kunde stå i kontkt med en dator i huset eller ta mobilen men den kan tappas bort.

Chippet läser av dina kroppsvärden liksom man gör med astronauterna och även andra men då handlar det om utanpåliggande mottagare typ vid EKG.

Chippet läser av EKG. EEG. blodsocker, alkoholhalt eller vad man nu kan hitta på, den kan läsa av ALLT säger vi.

Som det är nu kan man öppna dörrar och starta sin dator med det men jag vill kunna starta min bil men det är då tekniken kommer in.

Det läser av om den som tänker köra är påverkad av någon drog så då säger det NEJ du får inte köra.

Likaså känner den av om du är för trött så då säger den åt dig att köra av vägen och sova en stund.

Chippet väcker dig när det känner av att du är klar att köra igen.


På natten står det i kontakt med husets dator och känner det av onormal hjärtrytm så slåt den en signal till larmcentralen som skickar dit läkare till dig, så när du vaknar står ett helt gäng runt sängen.

Likadant för en diabetiker som inte behöver oroa sig för att hamna i koma ensam i sin stuga ute på landet.


Inte heller behöver man oroa sig för att webbsidan på facebook tas över av någon annan för det går inte då det är jag som har chipet med den unika koden.

De kan ju ta ditt chip eller jag kan ju skära ut det om jag vill köra berusad.

Men då får man sätta in det så djup i kroppen att de tinte går, under skallbenet eller djupare kanske.


Nu är frågan, VAR kan jag få ett sådant inopererat i mig?

Jag gillar teknik.


Naturligtvis får man en massa räddharar som tror att staten kommer att missbruka och spåra dig, men det kan de ju redan för du bär ju med dig en spårsändare hela tiden.

Tänk OM staten kom på att alla skulle bära med sig en sändare som de kan spåra när var och vad du gör för då skulle det ha blivit ett jävla liv.


Men så uppfann någon mobiltelefonen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards