jans

Direktlänk till inlägg 25 april 2017

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 25 april 2017 09:14

Tisdag den 25/4


Ja då börjar det bli dags för att betala skulerna igen, det var ju nyss slutet på mars och räkningsdags.

Och snart är det jul igen men sommarhjulen får vänta ett tag till, speciellt om man bor söderut.


Igår var en skapligt fin dag även om det blåste lite kallt, men jag satt ute en hel del

  och väntade på mina kartonger från ZooPlus.

12 påsar kattsand, en massa kattmat och så Gunnars favoritgodis och annat gott till de fyrbenta vännerna.

Jag hade fått mejl om att leverans skulle ske före 16:00 och det höll de, straxt före fyra kom bilen och då hade jag suttit hemma hela dagen och väntat.

Man tycker ju att de kunde ha skrivit leverans mellan 14 och 16 t.ex för hur skulle man ha gjort om man haft ett jobb.


Efter att ha släpat in 180kg kattsand och det andra värmde jag matlådan, kyckling och efter det plockade jag undan lite på tomten och så tog jag min promenad.

Det blev snurren ch förbi VK.

 

Efter promenaden plockade jag med lite till här hemma innan jag gick in.

Satt lite till med ritningsprogrammet 

Roomsketcher | Visualize Your Homeoch strulade på med Attefallhuset vi ska sätta upp. Häromdagen fick jag in bygglovsansökan, då deras webbsida strulat tidigare så har det inte fungerat.
Stugan blir ju lite högre än ett godkännt Attefall så då måste man ha bygglov.

Men något sånt här kan det bli.

 

Ovanför sovrumsdelen till höger blir det ett loft och det är det som vi tänker göra högre så att man får ståhöjd i mitten.

Där rymms då ett skrivbord vid ett fönster åt höger och två sängar på var sida.

 

Men det får man se då hur det blir.


Det blev film och jag hade svårt att välja något men det blev Ultraviolet (2006) för hon såg snygg ut, och det var hon men filmen var inte lika bra som hon.
Den sög och jag spolade lite efter ett tag, ingen film jag tänker se två gånger. Påminner om KillBill eller vad den heter.

Kill Bill: Vol. 1 (2003) heter den.


Inger kom hem och jag gick till slut isäng.

Natten blev som vanligt och jag har sovit ganska gott och haft Gunnar vid mina ben.


I morse hade Inger åkt till jobbet så jag fick fixa min frukost själv, vilket jag brukar göra varje morgon.

Vägde 77,5 kg och så länge jag står still på det här är jag nöjd.


Jag skulle vilja åka upp till stugan och sätta igång fjärrstyrningen av värmepumpen men vi ska väl upp dit tids nog och då blir det nog till att fylla badtunnan.             Det ser jag fram emot.


Men idag blir det nog till att sitta ute på altan med ljudboken, gå en promenad med ljudboken och så kanske jag går in och ser matinéfilmen.

Ska försöka få fram sommarhjulen så att vi kan byta dem tids nog, jo och så ta itu med Eriks moppe och se vad som felas.

Vi är lite inne på att det kan vara ventilerna som spökar, ska försöka ta ett kompressionsprov men det är så jäkla trångt, dock inte som på min MC där jag inte ens hittar igen tändstiften. Men det startar då och går fint.


Vädret ser fint ut men det blåser kallt där ute, inte ens katterna vill gå ut.

Så det blir till att klä på mig om jag ska kunna vara ute och det går ju.


Just nu +3,5°, solsken och grå moln hå himlen och det blåser.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-04-25 09:45:09

Temperatur: 2,7 °C
Lufttryck: 1012,4 hPa och Falling
Luftfuktighet: 86 %
Vindstyrka: 5,0 m/s från NE,
i byarna 6,5 m/s
Kyleffekt: -1,6 °C
Inne hos oss. Temp: 21,1 °C Fukt: 33 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 25,8 mm
Året: 103,8 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
3,7 °C
Klockan:
09:26
Temp - Max:
10,2 °C
Klockan:
10:58
Temp - Min:
-1,3 °C
Klockan:
03:14
Temp - Min:
-4,8 °C
Klockan:
04:51
Lufttryck - Max:
1014,0 hPa
Klockan:
00:03
Lufttryck - Max:
1014,1 hPa
Klockan:
23:20
Lufttryck - Min:
1012,2 hPa
Klockan:
08:49
Lufttryck - Min:
1009,6 hPa
Klockan:
00:48


Dagens sol och måntider.

Gryning: 03:32
Sol upp: 04:34
Sol ned: 20:42
Skymning: 21:45
Dagsljus: 18:13 tim:min
Dag längd: 16:08 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 32s more daylight tomorrow
Måne upp: 05:16
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 18:33


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

När väderstationens termometer som sitter där uppe i solen visar mindre än den här nere i skuggan säger det något.


Så här såg det ut för en stund sedan.

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards