jans

Direktlänk till inlägg 7 maj 2018

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 7 maj 2018 08:51

Måndag den 7/5


Igår var ännu en dag i stugan där jag jobbade och slet. Kanske inte så hårt men jag pysslade på mest hela dagen.

Och resultatet blev ett sovrumsfönster i gäststugan, ett provisoriskt fönster men ändå av glas så det blev ljusare där inne.

   


Men att vi fått sjötomt där, då får vi passa oss så att inte taxeringsvärdet stiger i höjden.

 

Där bakom snön går stigen vi går till båtplatsen och frågan är om inte båten ligger i vatten nu, upp och ned.


Jag gick över till grannen och det är verkligen mycket vatten i sjön, det måste vara nån propp i utloppet.

      


Vi ser ju t.o.m sjön från köksfönstret.

 

Erik fick själv sätta in startmotorn på sin bil och det fick fint sa han men ena batterikontakten gick sönder så jag ska åka och skaffa en ny idag. Han ringde om den innan vi åkte hem.


Efter allt jobb lastade vi katterna och åkte hem till stan och de blev lika glada över det som när vi åkte upp,


Jag tog hem en kamera från stugan och gjorde i ordning den så att jag nu ser Mirabells matplats och om hon äter allt eller om Gunnar går dit och snyltar. Mer om det någon annan gång.

 

Ingen film utan efter att ha letat grejor och annat på nätet gick jag isäng med ljudboken.

Men en kul grej, jag sökte på halkvarnare på Google och fick se en bekant bild, det är på min MC.

 

Det är en sådan jag funderar på att sätta in i husvagnen, den visar både tid, temperaturer inne och ute samt batterispänningen.


Jag hade värk när jag gick isäng och vaknade efter nån timme av att jag frös så det blev tjocka filten.

Men har ändå sovit skapligt, vaknade ½8 och då det är måndag är det testdag.

I morse fick jag 5,3 mmol och vikten 77,1kg.

 

Samtidigt ringde Anders som idag är på Norrbyskär och han har missat att få med sig insulin så jag får ta en snabbtur dit med en förpackning, färjan går 11:30 och jag får lämna medicinen till färjepersonalen så hämtar Anders den.

Sedan har jag tänkt åka och köpa Eriks batterikabel och sätta dit, kanske hinner jag med något på husvagnen också.

Jag har ju två takluckor och en hel massa annat som jag tänkt göra på den så nog finns sysselsättning idag.

 

Synd att det är så grått väder men det ska bli bättre framåt dagen säger de spående.

 

Just nu +8,8° och gråmulet

 

 

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-05-07 09:15:10

Temperatur: 8,6 °C
Lufttryck: 1020,1 hPa och Falling
Luftfuktighet: 63 %
Vindstyrka: 3,0 m/s från SSE,
i byarna 4,4 m/s
Kyleffekt: 6,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,2 °C Fukt: 37 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 19,8 mm
Året: 61,8 mm

 

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
9,2 °C
Klockan:
08:08
Temp - Max:
24,5 °C
Klockan:
14:11
Temp - Min:
3,3 °C
Klockan:
03:40
Temp - Min:
2,3 °C
Klockan:
02:38
Lufttryck - Max:
1027,2 hPa
Klockan:
01:40
Lufttryck - Max:
1026,6 hPa
Klockan:
23:43
Lufttryck - Min:
1020,1 hPa
Klockan:
09:14
Lufttryck - Min:
1018,0 hPa
Klockan:
09:08


Dagens sol och måntider.

Gryning: 02:38
Sol upp: 03:54
Sol ned: 21:19
Skymning: 22:37
Dagsljus: 19:59 tim:min
Dag längd: 17:25 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 29s more daylight tomorrow
Måne upp: 03:15
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 09:24


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och min trädgårdsbild.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards