jans

Alla inlägg den 28 juni 2018

Av Jan Sandström - 28 juni 2018 15:38

Det regnar så vi åkte till Wärldshuset i Tavelsjö där vi fikar.

Vi tittade in på blåeld där de har en lampa som kan passa i gäststugan.

Av Jan Sandström - 28 juni 2018 10:30

Torsdag den 28/6


Igår fick jag staketet på utsikten klart, det hade jag inte trott då jag började jobba med det.

       

 

Det blev då barnsäkert, tror jag men räcket i trappen saknas  ännu och jag har varit osker på hur jg skulle bygga det men nu har jag en idé.

Sedan blir det även en grind längst ned som stoppar de minsta.


Efter jobb åkte vi till Vindeln och köpte glass som vi senare åt nere vid älven där vi strosade i det fina vädret, det var lugnt och soligt och riktigt varmt.


       


Tillbaks i stugan blev det bad i tunnan och där var det varmare, skönt för en ond kropp.

Gick isäng efter midnatt och orkade inte läsa något.


Vaknade som vanligt och gjorde så 2-3 gånger under natten.

Men fick sova till åtta i morse men det var trögt att stiga upp.


Det skulle regna idag och det kan ha kommit några droppar men än inget riktigt regn.

Fast himlen är grå och det är alldeles tyst (förutom min tinnitus som tjuter likt en TV med pauston) och lugnt.

 


Vissa av oss jobbar hårt.


 

Mirabell har länge legat i mitt knä och sovit men gick just iväg in igen då Inger kom med mer kaffe.


Idag blir det att göra klart innertaket på gäststugan, de smala remsor som saknas uppe i nocken och så ska jag mäta ut hur många meter taklist som behövs.

Kanske kan vi lägga golvet inne i sovrumsdelen och har vi sedan bara fått upp en taklampa och takfläkt så kan vi riva det lösa jobbargolvet jag gjorde., först då kan vi lägga golv på loftet och i stora rummet nere.

Det  är ju bara fyrkantiga rum så det bör inte bli några problem att lägga golven.


Clas Ohlson firar ju 100 år idag och har 25% på nästan allt så jag har bett en av sönerna att åka förbi och köpa en

 

Z-Wave har den stora fördelen att man får kvittens tillbaks i vilket läge en fjärrbrytare står så att då vet jag säkert om värmen eller vad det nu är har startat eller slagit ifrån.

Som det är nu vet man ju inte om signalen gått fram ch så finns det en massa andra fördelar.

Skulle in och kolla en grej på Clas Ohlson MEN

 

Har de måntro blivit överbelastade idag. Skulle inte bli förvånad.


Det kom just en liten regnskur, inte ens mätbar men det blev lite svalare.

Himlen inne i stan ser ut så här.

   


husvagnen står uppallad och väntar på gäster.

 


och vi sitter här ute och har det gott.

 

Väderstationen hittar du som vanligt på vår webbsida http://sandstrom.vasterslatt.se/mob-vallmo15-weather.html eller bara http://sandstrom.vasterslatt.se



 


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards