jans

Alla inlägg den 24 april 2012

Av Jan Sandström - 24 april 2012 16:44

Vi köpte ny TV på Elgiganten och fick en cykel på köpet.

Den ska vara värd 2495:- men jag undrar vad de har gett för dem i inköp.

Det är en 18-växlad mountenbike, vit och snygg MEN.

Främre kedjekransen är av pressad plåt, framhjulet vint och vobblar fast inte så mycket.

 

Skruvarna vågar man ju knappt dra åt för då åker väl gängorna direkt, har bytt ut några till riktiga skruvar.

Jag fick köpa till skärmar och stöd samt naturligtvis ett lås och belysning.

Men vi har ju som sagt inte gett något för den direkt och Peters Anna ska få den, cyklar hon lugnt och att vi sköter om den så håller den väl i sommar.


Jag kan tänka mig att dem som planerar att få en riktig cykel på köpet blir besvikna.


TV:n fungerar dock fint och är kul att se på en stor skärm, att den sen kan göra vanliga filmer till 3D är ett kanske +, som minus är att ungarna sitter och ser på den hela tiden, nästan.

Nyhetens behag.


Eljest är det som vanligt, jämmer och elände med värk här och där, nu har jag dragits med huvudvärk av och till ett par dagar men det är väl flunsan som gör sitt intåg. Peter har varit dålig och nu kan Maria knappt prata.

Och blir det nu bara varmt kommer pollensäsongen igång, borde ta min sista pollenspruta jag har liggandes.

Tyvärr skriver de inte ut sådana längre och dem som varit så bra, ett stick på våren och man har varit problemfri hela tiden.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards