jans

Alla inlägg den 11 april 2013

Av Jan Sandström - 11 april 2013 20:33

Först bilen till service där det slutade med byte av bromsbelägg fram. Jag trodde bilprovningen kollade bromsbelägg men tydligen inte då två var totalt nedslitna.

Tur att han kollade dessa och såg det för eljest skulle det blivit byte av bromsskivor.

Dyrt, nja det är ju relativt, lite drygt 3000 för allt och då bytte han parkeringsljuslampan fram också.

Sedan fönsterförsäljaren som jag fick åka direkt hem till så jag hann inte handla lite elprylar, hämta sommardäcken och förbi apoteket.

Fönsterbyte blir inte direkt billigt det heller men vi kommer nog undan under 100 000:-

Sen kom ungarna förbi en efter en, Anders bytte hjul och tvättade bilen, Tomas och Sara ville ha middag.

Nu är Inger och Maria ute och handlar på ICA och jag sitter här och nästan somnar.

Av Jan Sandström - 11 april 2013 10:50

Jag blir lika förundrad varje morgon då Inger klivit upp före mig.

Det syns nästan inte att hon legat i sängen, bara täcket som är vikt upp en aning.

Min säng däremot syns det att jag legat och "sovit" i.

Så när jag dör kommer man att kunna använda mig som grillspett där nere.


Det var i alla fall gott med andra muggen kaffe, försöker dra ned på förbrukningen.

Av Jan Sandström - 11 april 2013 10:27

Det blev en lite småtrög morgon idag.

Frukost och pysslat med husdjuren tar sin tid och sedan fastnade jag på Kjell & Co sida där de har utförsäljning.


Det är soligt och fint när man tittar ut genom fönstret men det drog lite småkallt då jag hämtade in posten.

I alla fall så är tempen på rätt sida om det magiska strecket om man frågar mig. +0,8°

Bilden togs redan 08:41 i morse.

 


Snart ska jag iväg för en service på bilen hos Stefan på Carstedts, hämta två nya sommardäck på OKQ8.

I eftermiddag kommer en representant för Wisy fönster eller Hemmafönster som de nu heter och ska ge oss ett bud på vad deras fönsker skulle kosta här i huset.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards