jans

Alla inlägg den 23 april 2013

Av Jan Sandström - 23 april 2013 19:58

Det är lika långt från Erik och hem till Peter om man så kör norra länken eller ned till stan.

 

Men med bil går det fortare nya vägen enligt datorn.

Av Jan Sandström - 23 april 2013 13:29

Behöver en ny kupa till min gatlykta.

  Det är inte pippin som krockat med den.    

Någon som vet var man kan hitta en sådan?

Av Jan Sandström - 23 april 2013 11:33

...mata utefåglarna      och när INger får se det 

 

men småfåglarna är glada och nöjda, snart kommer alla vårfåglar och då går det sista i lagret åt, har bara 40 kg solrosfrö kvar.

Av Jan Sandström - 23 april 2013 09:55

...lägger jag upp trädgårdsbilden, för jag antar att alla ni där ute ser fram emot att få se hur snötäcket som nu endast är små fläckar krymper för varje dag, ja varje timme krymper snön ihop.

Och regnar det som det gör nu samtidigt som det blåser tar det hårt på den snö som envist håller sig kvar.

Idag blir det nog en hemmadag men det ska bli sol i morgon och då kanske jag tar hojen till Strömpilen där jag ska hämta ut mer medicin.

Det är inte så varmt idag utan endast +2,6°.

 

Jämför snön på de tre senaste bilderna.

      man ser på snödrivan bakom altanstaketet hur den krymper i kanten men den sjunker även ihop ordentligt.


Något annat.

Katten, i natt sprang han in och ut eller va det ut och in hela tiden så till slut stängde vi av hans ringklocka så vi fick sova lite, han fick ligga på trädgårdsstolen om han ville sova men det tror jag inte han gjorde.

Gick upp och kissade vid 5 så jag kollade ytterdörren, snabbt var han inne man lika snabbt skulle han ut igen.

Kan inte blomplantorna åka ut snart så vi får sova med öppet fönster och då blir det inte så varmt inne heller.


Godmorgon, nu kom svågern på besök och ska väl hämta sin mobil som han glömde i söndags.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards